Jul 20, 2011

Bagaimana Meningkatkan Google Pagerank Blog

Bagaimana Meningkatkan Google Pagerank
Ada beberapa cara bagaimana meningkat google pagerank blog anda. Ada 4 cara utama dalam meningkatkan google pagerank blog anda ialah, kandungan yang bermaklumat, berkualiti dan berfakta. Kedua ialah backlink dari laman atau blog lain, ketiga aktif di forum, dan keempat menulis artikel di tempat lain atau dan akhir sekali letak link blog anda di bahagian bawah.

Kandungan

Salah satu teknik berkesan terhadap peningkatan pagerank adalah memastikan bahwa blog Anda memiliki kandungan  yang berkualiti. Kandungan ini harus SELALU relevan dengan topik blog. Isi tidak boleh terlalu panjang (lebih dari 2500 kata per halaman) atau terlalu pendek, harus informasi dan harus meliputi jumlah yang tepat dalam kata kunci (keywords) (kepadatan kata kunci dari 2-5%). Jika kandungan blog Anda memiliki semua ini, blog atau web anda berpotensi meningkat pagerank nya.

Backlink

Faktor penentu utama dalam Google Pagerank adalah link kembali (backlink). Ini adalah link masuk dari suatu laman ke laman Anda. Link ini memberitahu Google bahawa laman Anda memiliki kandungan yang baik yang membuat laman lain ingin memasang link ke blog/web Anda. Sekarang Anda mungkin berfikir bahawa yang penting adalah link, kan? Sebenarnya tidak juga. Google memiliki standard khusus dalam menentukan pagerank, dan mereka dapat mengetahui link yang buruk (yaitu Link dari koleksi link, situs yang tidak relevan dan sebagainya) dari antara lain link dari artikel sama, link dari laman yang relevan, dll). Teknik yang paling berkesan dalam meningkatkan pagerank adalah dengan mengumpulkan backlink yang berkualiti tinggi.

Aktiviti Berforum 

Berforum akan membuat anda mendapat backlink yang baik, Google suka laman forum, jadi jika anda pasang link pada signature atau tandatangan pada forum yang popular, maka akan menambah peratusan rank laman anda. Amalkan berforum dan jangan lupa pasang link laman anda di fungsi tandatangan dan profile forum.

Tulis Artikel

Tulis artikel di blog orang lain atau di forum dan di akhir artikel tulis artikel di sumbang oleh anda dan sertakan sekali link laman web / blog anda.

Jika nak semak dan mengetahui lebih lagi klik sini

4 comments:

  1. saya ada juga bercadang nak jadi guest post.. tapi skill menulis masih belum mantap lagi..

    ReplyDelete
  2. ni yang saya nak tahu sgt2.. PR masih n/a.. huhu sedihnya..

    ReplyDelete
  3. good info... terbaik dari ladang

    ReplyDelete

Terima Kasih, kerana memberi komen yang menarik. Minta Tulis nama anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...