Jul 31, 2013

Khasiat Kelebihan Maca dan Tribulus

Khasiat Kelebihan Maca dan Tribulus
Khasiat Kelebihan Maca dan Tribulus.  Tribulus Terrestris termasuk tumbuhan subtropika yang berasal dari kawasan Mediteranian yang pada perkembangannya menrebak ke seluruh dunia. Buah dari tumbuhan ini sangat keras dan berduri tajam. Bila sudah tua buahnya berwarna coklat muda, bulat, gepeng dan berdiameter 1 cm.Tribulus diyakini mampu menambah kejantanan lelaki dengan cara meningkatkan kadar hormon testosteron dalam tubuh. 

Testosteron adalah jenis hormon pada lelaki yang berperanan penting dalam pertumbuhan otot sebagai simbol keperkasaan. Kadar testosteron dalam tubuh yang rendah dapat menimbulkan gejala-gejala penurunan fungsi seksual diantaranya penurunan libido atau gairah seksuan dan ejakulasi dini. Salah satu cara untuk mengatasi hal tersebut yaitu dengan memberikan hormon testosteron, namun cara lain yang lebih alami yang bisa dilakukan adalah dengan menhasilkan extrack dari Tribulus terrestris. Ia bekerja dengan cara meningkatkan kadar LH (Luteinizing Hormon) yang secara otomatik juga meningkatkan kadar hormon testosteron dalam darah 30%-50%.

Tanaman ini banyak tumbuh di Cina dan Jepun. Di Indonesia terdapat 2 jenis tribulus, iaitu Tribulus terrestris dan Tribulus citoides. Tribulus terrestris merupakan tumbuhan luar negeri yang dibawa ke Indonesia. Sedangkan Tribulus citoides merupakan tanaman asli Indonesia yang dapat ditemui pada dataran rendah kepulauan Bali hingga Nusa tenggara.

Dalam penelitian pada haiwan, Tribulus terrestris telah menunjukkan kemampuannya untuk meningkatkan tingkat testosteron sebanyak 50%. Ini dicapai oleh mekanisme protodioscin, yang meningkatkan hormon luteinizing (LH), hormon yang mengirimkan sinyal ke tubuh untuk memproduksi testosteron. Ada debat terus-menerus dalam komunitas ilmiah tentang apakah Tribulus dapat meningkatkan kadar testosteron manusia di atas rentang normal atau tidak, tetapi secara umum disepakati bahwa itu dapat membantu memulihkan dan menyeimbangkan tingkat testosteron normal pada pria yang menderita pada tingkat suboptimal.

Berikut ini ialah Khasiat serta Manfaat Tribulus Terrestris untuk Kesihatan :

  •     Meningkatkan nafsu seks anda.
  •     Meningkatkan fungsi seks anda.
  •     Meningkatkan hormon “testosterone” anda, yang berguna untuk meningkatkan daya seksual anda.
  •     Dengan kandungan protodiocsin dapat memperbaiki ereksi dan vitalitas tubuh anda.
  •     Memperbaiki fungsi organ reproduksi laki-laki atau wanita.
  •     Meningkatkan kesuburan anda.
  •     Meningkatkan sistem kekebalan tubuh anda.
  •     Mempunyai kesan positif dalam produksi sel darah merah anda.
  •     Membantu penyembuhan sembelit.
  •     Menurunkan hipertensi dan kolesterol anda.
  •     Membantu melancarkan fungsi hati, ginjal, dan jaringan uriner anda.

Itulah khasiat serta manfaat tribulus terrestis untuk kesehatan, dan masih banyak lagi khasiat serta manfaat yang bisa didapatkan dari tanaman tribulus terresris ini.

KHASIAT MACA DALAM PRO RIGHT,
Maca merupakan makanan bernutrisi yang berkhasiat tinggi dengan ciri-ciri perubatan. Masyarakat populasi tempatan telah menggunakan tumbuhan ini sejak beribu tahun, sehingga ke hari ini masyarakat Peru menggunakan Maca sebagai sumber tenaga sepertimana negara-negara lain di Amerika Utara
Maca adalah sejenis ubi yang tumbuh pada 12,500 – 14,000 kaki dari aras laut di atas Banjaran Gunung Andes Plateaux, peru. maca telah ditemui oleh seorang doktor wanita, Dr Chacon.

khasiat maca untuk perubatan
 
Maca bukan sejenis ubat. Maca merupakan makanan bernutrisi yang berkhasiat tinggi dengan ciri-ciri perubatan. Masyarakat populasi tempatan telah menggunakan tumbuhan ini sejak beribu tahun, sehingga ke hari ini masyarakat Peru menggunakan Maca sebagai sumber tenaga sepertimana negara-negara lain di Amerika Utara, Amerika Selatan dan Eropah. Maca lebih dikenali sebagai “Peruvian Viagra” atau “Peruvian Ginseng” kerana ia membantu meransang libido (tenaga seksual) lelaki dan wanita.
Walaubagaimanapun, Maca mempunyai banyak khasiat lainnya. Maca merupakan 100% produk semulajadi yang tidak mempunyai kesan sampingan negatif kepada pengguna.
 
Maca juga digunakan oleh Angkawan NASA, Dan Maca juga digunakan oleh atlet sukan, bina badan dan olahraga
angkasawan nasa guna maca dalam diet mereka, pro right ada campuran maca

Kebaikan dan Keistimewaan Maca Kepada LELAKI dan WANITA
  1. Meningkatkan nafsu syahwat (libido)
  2. Meningkatkan tenaga dan stamina
  3. Peningkatan potensi lelaki
  4. Membantu melawan simtom Andropans
  5. Mengatasi kemurungan
  6. Terapi “Penggantian Hormon” (HTP)
  7. Paras Dhea meningkat dengan nyata sekali pada kaum lelaki secara keseluruhannya apabila dirawat melaluinya untuk membantu dalam merawat  tekanan
  8. Menyeimbangkan Hormon
  9. Melancarkan peredaran darah
  10. Meningkatkan bilangan sperma (Oligospermia), bilangan spermatozoids dan pergerakannya untuk menggalak dan meningkatkan tahap activity pembentukan protein sperma tozoids (Spermatogenesis)
  11. Meningkatkan paras Testosteron
  12. Meningkatkan kesuburan
  13. Mengawal berat badan, merendahkan kolesterol, lemak dan mengelakkan masalah jantung
  14. Memperbaiki kualiti tidur
  15. Meningkatkan kepekaan atau fokus
  16. Anti penuaan
Penyelidikan ke atas haiwan oleh Dr. Gloria Chacon menghasilkan keputusan yang sangat memberangsangkan, hamper dalam semua kes

.

DAPATKAN PRODUK MACA TRIBULUS DALAM PRO RIGHT SUREBEST

Jul 30, 2013

Saya Tak Hina Islam Kata Chetz Yusof

Saya takde niat pun hina Islam sebaliknya video itu adalah pada mulanya saya memang buat suka-suka tapi alang-alang baik saya ‘educate’ orang di luar mengenai penjagaan anjing dan kebersihan,” katanya eksklusif ketika dihubungi Mynewshub sebentar tadi



KOMEN VIDEO CHETZ YUSOF
=========================
Saya harap Chetz Yusof membaca artikel di bawah mengenai pelihara anjing dan sentuh anjing, sentuh tak dosa, cuma kena samak, apakah Chetz Yusof selalu samak, apakah samak, : lihat artikel oleh JAIS. Video berkenaan kalau orang melayu agak asing dan janggal sebab orang melayu Islam jarang bela anjing dalam rumah. apatah lagi belai dan gosok macam kucing. Tu yang saya agak kurang suka pada video yang Chetz Yusof kata tak hina Islam.
   
Rakaman berdurasi 1 minit 44 saat itu turut menunjukkan seorang lelaki memakai Baju Melayu hitam membasuh kaki anjingnya, kemudian seolah mengambil wuduk dengan membasuh kakinya pula dan mengelap anjingnya sebelum menyediakan kuih raya untuk tiga ekor anjing itu.

Video itu juga menyiarkan kata-kata "Raikanlah Aidilfitri bersama-sama, tanpa mengira spesies, warna dan asal-usul (dengan menunjukkan gambar tiga anjing itu).
  
Ia turut memuatkan ucapan "Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin dari Chetz sekeluarga" dengan gambar lelaki duduk bersama tiga ekor anjing di atas sofa.

APA TUJUAN CHETZ PAPAR BASUH KAKI DAN BASUH KAKI ANJING. BAGI SAYA DUDUK SERUMAH DENGAN ANJING ADALAH KELAKUAN TAK SOPAN BAGI YANG FAHAM ISLAM SEBENARNYA

PENJELASAN BERKAITAN HUKUM ORANG ISLAM MENYENTUH / MEMEGANG ANJING MENGIKUT MAZHAB SHAFIE

3.1 Mengikut pandangan Mazhab Shafie, binatang anjing adalah termasuk 
dalam kategori najis mughallazah (najis berat). Kalau terkena air liur dan 
najisnya perlu disamak dengan air mutlak 7 kali dan sekali dengan air 
bercampur tanah. Menyentuh atau memegang anjing tidaklah berdosa atau 
menyalahi hukum Islam.
3.2 Berkaitan hukum memelihara anjing mengikut pandangan Mazhab Shafie 
adalah seperti berikut : 
a) Diharuskan memelihara anjing untuk tujuan berburu, memelihara 
keselamatan rumah daripada dimasuki oleh pencuri, menjaga tanaman, 
rumah, harta benda dan sebagainya. 
b) Tidak dibolehkan memelihara anjing untuk tujuan hobi (pet) atau 
dijadikan sebagai binatang hiasan di rumah. Berdasarkan syarah Imam 
Nawawi dalam Kitab Majd al-Musyarah wa Muhadzah, juz 9, halaman 9 
menjelaskan bahawa tidak boleh memelihara anjing kecuali untuk 
berburu binatang, menjaga binatang ternakan, menjaga tanaman dan 
menjaga keamanan rumah

lagi baca  Hukum sentuh anjing dan bela anjing klik sini

PENJELASAN CHETZ YUSOF
======================

KUALA LUMPUR – “Saya tiada niat hina Islam”.
Itulah kata-kata yang diungkapkan oleh pembikin video yang kini menjadi viral di laman sosial Facebook, Chetz Yusof, yang merupakan seorang penganut Islam.
Menurut wanita berusia 38 tahun ini, tujuannya memuat naik video itu adalah untuk memberikan pendidikan kepada masyarakat di luar sana mengenai penjagaan anjing seperti mana yang dilakukannya.
“Saya takde niat pun hina Islam sebaliknya video itu adalah pada mulanya saya memang buat suka-suka tapi alang-alang baik saya ‘educate’ orang di luar mengenai penjagaan anjing dan kebersihan,” katanya eksklusif ketika dihubungi Mynewshub sebentar tadi.
Selain itu, Chetz yang merupakan seorang jurutera, turut berasa pelik apabila video yang sudah lama dimuat naik sejak 2010 itu, hanya kini hendak diperkatakan.
“Benda ni dah lama kenapa dia (video) timbul sekarang? Orang Melayu terlebih sensitif,” katanya yang memiliki lapan ekor anjing yang semuanya merupakan anjing jalanan.
Chetz turut menyatakan tujuan video itu direkod adalah untuk menunjukkan kebersihan dalam menjaga haiwan peliharaan selain menyatakan anjing itu tidak haram untuk dibela.
Anjing-anjing yang dibela itu kesemuanya merupakan anjing terbiar dan dibuang di jalanan malah ada di antaranya yang buta serta pernah dilanggar orang.
“(Bela) Anjing ini tak haram, kalau basah, kita samak,” katanya lagi.
Ketika ditanya tidakkah dia takut sekiranya pihak berkuasa bakal mengambil tindakan terhadapnya, Chetz mengatakan, “saya risau ambil masa saya, buat report polis, kena buat ‘statement’ kepada polis, itu yang saya risau sebab ia mengambil masa saya”.
Chetz yang masih bujang ini tinggal bersama dua lagi rakan serumahnya yang beragama Islam malah mereka turut sama menjaga anjing-anjingnya yang merupakan baka Mix Breed atau Mongrel itu.
Menurutnya lagi, keluarganya turut menyokong tindakannya menyelamatkan anjing jalanan dan terbiar walaupun ada di antara ahli keluarganya tidak bersetuju pada mulanya.
“Ada ahli keluarga pada mulanya tak bersetuju, tapi bila saya terangkan, mereka boleh terima benda ini,” katanya yang mengharapkan semua pihak tidak cepat melatah dengan perkara ini.
Menerusi video berdurasi satu minit 14 saat itu, Chetz meraikan Aidilfitri bersama tiga ekor anjingnya dengan berlatar belakangkan audio Takbir Raya sekali gus menimbulkan kemarahan segelintir pihak kerana dikatakan menghina umat Islam di Malaysia.
Oleh: JULIANA JOHAR

Jul 29, 2013

Sebab Wanita Kerat Kemaluan Doktor

Sebab Wanita Kerat Kemaluan Doktor
Sebab Wanita Kerat Kemaluan Doktor, bukan sahaja kemaluan tetapi tekak doktor tersebut. Mesti ada sebab kenapa wanita India ini melakukan perkara ini, dari sudut sosial dan undang undang semua orang kata wanita ini kejam dan salah, tapi wanita ini menderita fizikal dan mental hampir 13 tahun

Ikuti cerita dari New Delhi ini dan kita selami masalah sosial di Negara India.

Pada 2001, dia datang ke rumah saya untuk merawat adik saya.

“Disebabkan kami miskin, dia menunjukkan simpati dan mempelawa saya bekerja di kliniknya pada 2003. “Pernah dia menyuntik saya sebelum merogol saya. Saya menjadi ketagih dengan dadah dan dia mula mengeksploitasi saya secara seksual,” katanya.

Preeti berkata, dia pernah mengadu kepada isteri Chandra mengenai perkara itu, tetapi sebaliknya dia di usir dan dimaki hamun.

“Sebab itulah saya menghantar bungkusan berisi kemaluan suaminya kepada wanita itu,” katanya.

Bercakap mengenai pembunuhan itu Preeti berkata: “Dia menghubungi saya agar datang ke rumah tetamu itu pada 21 Julai lalu. Saya mencampur ubat bius dalam minuman keras yang diminumnya. “Kemudian saya kerat tekak dan kemaluannya dengan pisau bedah,” katanya.

Sementara itu, Pegawai Kanan Polis Kanpur, Superintendan Kanan Yashasvi Yadav berkata, Preeti mungkin sakit jiwa. “Kami akan merayu mahkamah agar dia dirawat,” katanya. - Agensi

Cara atasi mati pucuk

Cara atasi mati pucuk. Dianggarkan lebih daripada 100 juta lelaki di seluruh dunia mengalami simptom atau penyakit mati pucuk! Tidakkah sepatutnya anda mempunyai peluang untuk mengelakkannya daripada berlaku ke atas anda ? "

Anda memang perlukan zakar yang benar-benar mantap dan power untuk memberi kenikmatan seks luar biasa kepada isteri anda. Jika zakar anda tidak berfungsi dengan baik, anda perlu lakukan sesuatu untuk memperbaiki prestasi zakar anda.

"Kajian mendapati 95% lelaki pada usia 28 tahun mengalami sindrom zakar tidak tegang sepenuhnya seperti ketika berusia awal 20an! Pada usia 35 tahun ketegangan akan menurun 1/10 daripada ketegangan biasa. Semakin lanjut usia kadar ketegangan zakar akan berkurangan dengan lebih drastik! Tidakkah anda ingin mengekalkan ketegangan maksimun zakar anda tanpa mengira berapa usia anda?"

Jangan biarkan masalah zakar anda begitu sahaja. Kelak anda juga yang merana. Jika zakar dah "mati" tiada maknanya menjadi lelaki! Jadi sebagai SUAMI PERKASA anda harus sentiasa menjaga "nyawa" anda yang satu tu. 
Cubalah PRO RIGHT yang  ada khasiat maca, tribulus, dan stem cell.  Bagaimana seseorang boleh menangani masalah mati pucuk secara semulajadi?

Pengubahsuaian gaya hidup dan tabiat pemakanan serta pengambilan makanan tambahan yang sesuai boleh membantu mengatasi dan memperbaiki masalah mati pucuk ini.

Amalkan pengambilan makanan yang seimbang. Bersenam secara kerap kerana senaman melancarkan aliran darah. Pengambilan makanan tambahan yang khusus turut membantu menangani masalah seksual. Herba seperti MACA, Gingko (Gingko biloba), Ginseng (Panax ginseng), Puncture Vine (Tribulus terrestris), Muira Puama (Liriosma ovata), Withania (Withania somnifera) dan Damiana ( Turnera difusa) sangat digalakkan. Gabungan herba itu bertindak sebagai tonik seksual yang mujarab bagi memperbaiki masalah seksual lelaki.

Luangkan waktu untuk berdua-duaan tanpa gangguan anak bagi merapatkan kembali hubungan anda dan pasangan. Jika perlu, bincanglah dengan mereka yang dipercayai atau dapatkan khidmat kaunselor.


Berikut ini ialah Khasiat serta Manfaat Tribulus Terrestris untuk Kesihatan :

  •     Meningkatkan nafsu seks anda.
  •     Meningkatkan fungsi seks anda.
  •     Meningkatkan hormon “testosterone” anda, yang berguna untuk meningkatkan daya seksual anda.
  •     Dengan kandungan protodiocsin dapat memperbaiki ereksi dan vitalitas tubuh anda.
  •     Memperbaiki fungsi organ reproduksi laki-laki atau wanita.
  •     Meningkatkan kesuburan anda.
  •     Meningkatkan sistem kekebalan tubuh anda.
  •     Mempunyai kesan positif dalam produksi sel darah merah anda.
  •     Membantu penyembuhan sembelit.
  •     Menurunkan hipertensi dan kolesterol anda.
  •     Membantu melancarkan fungsi hati, ginjal, dan jaringan uriner anda.

Kebaikan dan Keistimewaan Maca Kepada LELAKI dan WANITA
  1. Meningkatkan nafsu syahwat (libido)
  2. Meningkatkan tenaga dan stamina
  3. Peningkatan potensi lelaki
  4. Membantu melawan simtom Andropans
  5. Mengatasi kemurungan
  6. Terapi “Penggantian Hormon” (HTP)
  7. Paras Dhea meningkat dengan nyata sekali pada kaum lelaki secara keseluruhannya apabila dirawat melaluinya untuk membantu dalam merawat  tekanan
  8. Menyeimbangkan Hormon
  9. Melancarkan peredaran darah
  10. Meningkatkan bilangan sperma (Oligospermia), bilangan spermatozoids dan pergerakannya untuk menggalak dan meningkatkan tahap activity pembentukan protein sperma tozoids (Spermatogenesis)
  11. Meningkatkan paras Testosteron
  12. Meningkatkan kesuburan
  13. Mengawal berat badan, merendahkan kolesterol, lemak dan mengelakkan masalah jantung
  14. Memperbaiki kualiti tidur
  15. Meningkatkan kepekaan atau fokus
  16. Anti penuaan
TESTIMONI PRO RIGHT
TESTIMONI PRO RIGHT
Bersyukur dan gembira! Begitulah dapat diluahkan perasaan oleh seorang suri rumah, Puan Aida Ahmad dari Selayang, dekat sini apabila melihatkan suaminya seorang yan g pasif ketika diranjang, kembali 'aktif' setelah menggunakan produk Surebest PRO RIGHT

Menurut Aida, hampir 6 tahun usia perkahwinan mereka, beliau tidak pernah merasa 'puas' ketika bersama suaminya di sebabkan masalah suaminya yang sudah 5 tahun menghadapi masalah ejakulasi dan yang berkaitan.
"Akak sendiri pun hampir putus asa sebenarnya sebab dah mencuba membeli bermacam-macam produk lelaki untuk dihadiahkan kepada suami akak. Tapi hasilnya langsung tak nampak.


Tapi satu hari bila akak beli akhbar Media Terkini, akak agak tertarik dan membeli seunit surebest ini. Pada hari pertama penggunaannya,belum nampak hasilnya. Akak mula menjadi 'fed-up'. Dalam fikiran akak, semua produk lelaki ni sama saja. Tapi apa yang mengejutkan akak, selepas seminggu , akak mula merasai kelainannya. Suami akak mula 'aktif'.Akak terkejut sangat.akak betul-betul gembira!,"cerita Aida penuh semangat ketika ditemui wartawan

Ketika diminta menceritakan kembali keadaan suaminya sebelum ini, menurut Aida, hanya tahun pertama perkahwinannya sahaja, ia terasa bahagia ketika bersama suaminya. Tetapi lama-kelamaan 'prestasi' suaminya mula menurun."Sejak itulah, apa sahaja produk lelaki yang dijual, akak belikan untuk suami. Dia pun cari jugak. Tapi satu persatu produk yang dibeli tidak mendatangkan hasil. Kalau tengok iklan dalam internet, bukan main lagi tukang jualnya. Siap berkopiah lagi bagi meyakinkan produk yang dijual tapi langsung tak ada hasil.

Tapi syukurlah bila akak terbaca cerita dalam akhbar tabloid tempatan berkenaan produk surebest ini. Memang power!!," ujar aida lagi.
Aida seterusnya menasihatkan kaum wanita yang mempunyai suami bermasalah sepertinya, agar mencuba produk Surebest PRO RIGHT ini dan dihadiahkan pada suami.

"Akak tahu ramai orang lelaki yang ego dan tak mahu orang tahu masalah kelelakian mereka. Tapi yang akan menjadi masalahnya ialah isteri masing-masing. jadi, akak menasihatkan sesiapa sahaja lelaki yang mempunyai masalah terutama 'cepat' tewas, bolehlah mencuba produk ini , PRO RIGHT, "kata Aida sambil ketawa.




MEMANG HEBAT

Penyakit Ekzema

Penyakit Ekzema. Ekzema ialah sejenis penyakit kulit yang menyebabkan radang, gatal, kering, mengelupas, kemerahan dan bersisik. Penyakit ini ada kaitan dengan tindakbalas hipersensitif pada bahagian kulit, iaitu organ terbesar pada tubuh manusia.

Kesan penyakit ini pada kanak-kanak boleh dilihat pada bahagian lutut, pelipat siku, atas punggung, buku lali, belakang telinga, muka dan kulit kepala, manakala pada orang dewasa, ia lebih ketara di belakang lutut dan pelipat siku.

Penyakit ini boleh dihidapi pelbagai lapisan umur, termasuk kanak-kanak. Biasanya ia lebih banyak dihidapi kanak-kanak berusia kurang dua tahun. Ekzema adalah masalah kesihatan yang ada kaitan dengan penyakit genetik (diwarisi dari ibu bapa).

Cara pengurusan ekzema
* Mengapakah penggunaan emolien atau pelembap penting?
Emolien merujuk kepada minyak mandian, pengganti sabun, krim atau pelembap yang boleh digunakan di atas kulit. Emolien penting untuk melembap dan melegakan kulit yang kering dan kemerah-merahan. Ia memberi satu lapisan nipis di atas permukaan kulit bagi mengurangkan kehilangan air dan mencegah kulit daripada menjadi kering. Tambahan pula, kulit yang kering sentiasa terasa gatal. Penggunaan emolien beberapa kali sehari boleh memastikan kulit memperoleh lembapan secukupnya. Tetapi pastikan pesakit ekzema hanya menggunakan pelembap khas untuk keadaan kulitnya.

* Apakah yang perlu diambil perhatian apabila mandi atau membasuh?
Dalam segelintir kes ekzema seperti ekzema atopik, penggunaan krim atau emolien mandian setiap hari adalah penting untuk membersih dan melembapkan kulit. Dapatkan nasihat doktor kerana keadaan kulit setiap individu adalah berbeza. Pastikan juga air mandian adalah suam dan bukannya panas. Produk mandian kosmetik mungkin menyebabkan keadaan ekzema bertambah buruk.
* Adakah minyak mandian antiseptik membantu?
Mungkin membantu untuk sesetengah orang tetapi pastikan ia hanya digunakan untuk satu tempoh masa yang singkat.
* Adakah rawatan steroid luaran membantu?

Ada kalanya jangkitan boleh menyumbang masalah kepada ekzema. Jika keadaan ekzema anda disertai dengan nanah, ini akan menyebabkan ekzema bertambah buruk. Krim steroid boleh mengurangkan keradangan kulit dan membantu menyembuh lapisan halangan kulit.

*Apakah jenis pakaian yang harus dipakai?
Sebaik-baiknya, gunakan pakaian berkain kapas kerana fabrik sintetik boleh menganggu masalah ekzema. Elakkan daripada menggunakan pelembut fabrik untuk pakaian tersebut.

* Adakah binatang peliharaan akan memburukkan lagi keadaan?
Jika tiada haiwan peliharaan dalam rumah, baik jangan beli pun. Sekiranya ada, kurangkan bilangan haiwan dalam bilik. Jangan sesekali biarkan haiwan kesayangan anda tidur di atas katil atau berada di bilik mandi.

Rawat Batu Karang Dengan Pro Right

Rawat Batu Karang Dengan Pro Right
Rawat Batu Karang Dengan Pro Right. Ini adalah tesimoni pro right bagi batu karang. Saya menderita Asma selama 15 tahun, Kanser Prostat dan Batu Karang Selama 7 tahun, Ekzema Kronik 2 tahun. Alhamdulillah, saya bersyukur semua penyakit sembuh menggunakan produk Surebest Pro Right selama 2 minggu"

- Ustaz Mohd Akhir (Ibnu Sina), Alor Setar Kedah.

 
23 Julai 2013

klik untuk info lanjut
 

Jul 26, 2013

Cara tingkat rangking google melalui link building

Cara tingkat rangking google melalui link building, seo tips, link building
Cara tingkat rangking google melalui link building. Link building merupakan proses penting dalam aktiviti pemasaran SEO. Ini kerana link building antara faktor yang mempengaruhi
ranking blog atau website anda di enjin-enjin carian terutamanya di Google.
Semakin banyak link daripada laman web yang mempunyai authoriti, semakin tinggi kepercayaan Google pada laman web anda kerana ia menunjukkan bahawa laman web atau blog anda mempunyai kredibiliti..
Misalnya dari Forum terkenal ke link web blog anda, antara 3 cara yang perlu anda praktik ialah:

1 - Menulis Artikel Yang Berkualiti
Content marketing merupakan kaedah paling memberikan impak untuk mandapatkan kredibiliti.
Jika artikel anda berguna, pembaca pasti akan berkongsi artikel ini pada laman sosial media mereka. Paling kurang, akan klik button 'share' di Facebook!
2 - Kongsi Artikel Di Media Sosial
Publisiti penting agar artikel menarik anda dibaca oleh semua pengguna. Pada hari ini dengan hanya
1 klik sahaja anda boleh berkongsi artikel anda di Facebook & media sosial lain.

3 - Letakkan Internal Link
Meletakkan internal link ke mana-mana artikel atau page website/blog anda juga memberi impak yang tinggi.Secara tidak langsung, ia akan menampakkan struktur artikel di laman web/blog sangat kukuh kerana saling berkaitan diantara satu sama lain.

Jul 25, 2013

9 Tahun Bercerai Akhinya Hattan Arianie Nikah Semula

TAHNIAH DATUK HATTAN DAN ARIANIE - MOGA BAHAGIA
PUTRAJAYA - Setelah sembilan tahun bercerai, Datuk Hattan atau nama sebenarnya Shukri Sahabudin kembali bernikah dengan bekas isterinya, Arianie Mohd. Abidin dalam satu majlis sederhana di Putrajaya semalam.

Dengan dua kali lafaz, Arianie, 42, yang merupakan pramugari Malaysia Airlines (MAS) sah menjadi isteri Hattan, 49, sekali lagi.

Pasangan tersebut dinikahkan oleh Pegawai Tadbir Agama Daerah Sepang, Abdul Halim Mohd. Isa.
Pada majlis itu, Arianie menerima mas kahwin sebanyak RM300 tanpa sebarang hantaran.

Tertembak Kemaluan Sendiri Dan Masih Hidup

Tertembak Kemaluan Sendiri Dan Masih Hidup
Gambar hiasan
Tertembak Kemaluan Sendiri Dan Masih Hidup. Seorang lelaki ternyata mempunyai kekuatan luar biasa apabila dia ditemui masih bernyawa walaupun kemaluan, perut dan tangan kirinya cedera parah selepas terkena tembakan daripada selaras senapang patah ketika keluar berburu rusa di dalam hutan Kampung Kepayang di sini kelmarin.

Kejadian pukul 3.30 petang itu berlaku ketika Narawi Uji, 40-an, pergi memburu rusa bersendirian di dalam hutan tersebut sejak Isnin lalu sebelum dia dikatakan tergelincir lalu terjatuh.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Sarawak, Datuk Zulkifli Hassan berkata, ekoran itu, senapang yang disandang mangsa terlepas dan terhentak ke tanah sebelum ia melepaskan satu das tembakan.
“Tembakan itu mengenai kelengkang mangsa hingga mengakibatkan saluran kencingnya hancur manakala perut dan tangan kirinya cedera.

“Mangsa kemudian sempat menghubungi rakannya menggunakan telefon bimbit yang dibawanya. Rakannya tiba sejam kemudian sebelum bergegas membawa mangsa ke Hospital Simunjan yang terletak kira-kira 40 kilometer dari hutan tersebut,” katanya ketika dihubungi.

Potensi Stem Sel Dewasa Rawat Penyakit

Potensi Stem Sel Dewasa Rawat Penyakit, stem cell dewasa, adult stem cell,  Potensi Stem Sel Dewasa, rawat guna stem cell, Stem sel dewasa, terapi stem cell, Datuk Dr Devan Pillay,
Potensi Stem Sel Dewasa Rawat Penyakit. Artikel di bawah ialah terjemahan dari NST mengenai bagaimana membaiki sistem dalaman menggunakan stem sel.  artikel asal dalam bahasa english . http://bit.ly/1bjJSS8 , sila baca bagaimana Datuk Dr Devan Pillay,menjelaskan bagaimana stem sel dewasa boleh merawat sistem dalaman kita.

Headline: pembaikan Dalaman
Publication: Berita Harian
Tarikh penyiaran: 23 Ogos 2011
Seksyen tajuk: Life & Times
Nombor halaman: 002
Byline / Author: Dengan Aneeta Sundararaj

PENUAIAN atau penghasilan sel-sel stem dewasa untuk membaiki otot jantung menunjukkan potensi yang baik. ANEETA SUNDARARAJ  mencari jawapan apa prosedur yang diperlukan.


APABILA bahagian-bahagian tertentu badan anda memecahkan, terdapat pilihan rawatan. Sebagai contoh, jika anda melanggar kaki, tulang anda boleh diperbaiki dan diharapkan, anda akan kembali menggunakan sepenuhnya kaki anda. 


Tetapi apa yang berlaku apabila jantung rosak? Ia boleh dibaiki? Dengan TERAPI SISTEM SEL DEWASA, ia adalah membanggakan "YA BETUL".Jadi, apa sebenarnya diperlukan? 

Datuk Dr Devan Pillay, perunding kardiologi intervensi di Prince Court Medical Centre, menjelaskan cara ini: Fikirkan sel stem sebagai sistem pembaikan dalaman badan. Selagi orang yang masih hidup, sel-sel stem boleh membahagikan dan menambah sel-sel lain. Kehebatan dan  


Keindahan proses ini adalah bahawa apabila sel stem membahagi, setiap sel baru boleh menjadi satu lagi sel stem atau sel dengan fungsi yang lebih khusus seperti otot. Itulah yang membawa kepada idea sel stem menuai (HARVESTING adult stem cells)  untuk mencipta organ-organ atau tisu tertentu.Sel stem boleh dituai atau dihasilkan daripada embrio yang telah disenyawakan dalam vitro, dengan persetujuan daripada penderma. Tetapi kaedah ini telah bertemu dengan isu-isu etika.



Itulah sebabnya terdapat usaha bersungguh-sungguh untuk menuai sel stem dewasa. Potensi terbesar kaedah ini adalah bahawa pesakit boleh menggunakan sel stem dan supaya mengurangkan kemungkinan sel-sel ini ditolak oleh sistem imun. 

Tetapi bagi pesakit yang mempunyai penyakit jantung, Dr Devan tidak memihak menggunakan sel stem pesakit sebagai "ia tidak masuk akal untuk menuai sel stem daripada sebuah badan yang tidak sihat." 

Sebaliknya, beliau mencadangkan menggunakan sel-sel batang diambil dari sum-sum tulang yang sihat (sel-sel stem mesenchymal) daripada orang dewasa yang berumur antara 18 dan 25 yang disimpan di bank-bank sel stem. Kaedah ini, beliau mendakwa, telah diuji secara meluas di Barat dengan hasil yang positif. Selain itu, sel-sel stem dewasa dari sum-sum tulang yang mempunyai kapasiti yang paling besar untuk menjana semula, katanya.Dr Devan menunjukkan bahawa apabila pesakit mengalami serangan jantung, sebahagian daripada otot jantung mati dan menjadi parut. 

"Pam Apabila pecahan pelemparan pesakit (kaedah mengukur jumlah darah yang dipam oleh jantung seminit) adalah kurang daripada 35 peratus, otot jantung tidak lagi darah cekap. Dia mengalami keadaan yang dikenali sebagai cardiomyopathy iskemia atau cardiomyopathy diluaskan . Dengan stem dewasa terapi sel, sel-sel stem diselitkan ke dalam hati untuk membaiki otot jantung supaya ia boleh mengepam darah dengan lebih cekap. " 

Prosedur bagi stem dewasa terapi sel untuk jantung yang lemah adalah sama dengan minimal angiogram dan angioplasti. Apabila pesakit mempunyai serangan jantung, kebimbangan sekarang ialah untuk menstabilkan dia. Apabila dia tidak lagi dalam keadaan kritikal dan dianggap sesuai untuk stem dewasa terapi sel, pakar kardiologi, dipandu oleh echocardiogram atau jantung MRI, akan memasukkan kateter ke dalam saluran darah dan dengan berhati-hati membimbing kateter sehingga ia mencapai arteri koronari. Pada ketika itu, dia diselitkan dengan dua juta sel bagi setiap kg berat badan. 

Seperti bagaimana belon diletakkan di dalam stent semasa angioplasti, belon juga melambung apabila sel-sel stem diselitkan ke dalam otot jantung. Ini adalah untuk memastikan bahawa sel-sel stem mengalir terus ke dalam otot jantung, bukan di arah bertentangan. Apabila sel-sel berada di tempat, belon itu kempis dan dikeluarkan. 

Dr Devan menunjukkan bahawa stem dewasa terapi sel untuk jantung yang lemah tidak bermaksud untuk menggantikan angioplasti atau pintasan jantung. Ia bertujuan untuk membuat pam jantung lebih cekap, manakala dua prosedur yang bertujuan mengoptimumkan aliran darah ke jantung. Ini bermakna stem dewasa terapi sel melengkapkan lain-lain jenis terapi jantung. 
Pada masa ini, tidak ada kesan sampingan yang diketahui untuk terapi ini selain daripada rasa mual dan sakit kepala. Kelemahan terbesar kekal kos: Satu dos sebanyak 100 juta sel stem boleh kos kira-kira RM15, 000.

Walau bagaimanapun, Dr Devan yakin mengenai prospek terapi ini. "Pesakit yang telah menjalani terapi ini telah melihat satu peningkatan 5-8 peratus dalam fungsi otot jantung mereka. Walaupun yang mungkin tidak kelihatan banyak, untuk pesakit dengan pecahan pelemparan kurang daripada 35 peratus, ada kelegaan simptom, dan ini adalah baik. "


BERITA BAIK UNTUK ANDA
KINI ADA ALTERNATIF

UNTUK GUNA STEM CELL

DENGAN KOS MURAH

TANPA GUNA KAEDAH DI ATAS

Jul 24, 2013

Cara wuduk Rasulullah saw

Cara wuduk Rasulullah saw, bagaimana ambil wudhu, cara ambil air sembahyang
Cara wuduk Rasulullah saw, atau cara ambil air sembahyang Nabi, Ramai antara kita yang keliru bagaimana cara berwudhu yang betul seperti cara wudhunya Rasulullah... Video ini akan menunjukkan demo berwudhu cara Rasulullah S.A.W

Lihat Video ini dengan teliti
Sila amalkan dan kongsi dengan rakan rakan anda

Kedudukan wudhu dalam sholat
Wudhu merupakan suatu hal yang tiada asing bagi setiap muslim, sejak kecil ia telah mengetahuinya bahkan telah mengamalkannya. Akan tetapi apakah wudhu yang telah kita lakukan selama bertahun-tahun atau bahkan telah puluhan tahun itu telah benar sesuai dengan apa yang diajarkan

Nabi kita Muhammad shallallahu ‘alaihi was sallam? Karena suatu hal yang telah menjadi konsekwensi dari dua kalimat syahadat bahwa ibadah harus ikhlas mengharapkan ridho Allah dan sesuai sunnah Nabi shallallahu ‘alaihi was sallam. Demikian juga telah masyhur bagi kita bahwa wudhu merupakan syarat sah sholat[1], yang mana jika syarat tidak terpenuhi maka tidak akan teranggap/terlaksana apa yang kita inginkan dari syarat tersebut. Sebagaimana sabda Nabi yang mulia, Muhammad shallallahu ‘alaihi was sallam,
« لاَ تُقْبَلُ صَلاَةُ مَنْ أَحْدَثَ حَتَّى يَتَوَضَّأَ »
“Tidak diterima sholat orang yang berhadats sampai ia berwudhu”.[2]

Demikian juga dalam juga Allah Subhanahu wa Ta’ala perintahkan kepada kita dalam KitabNya,
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ
“Hai orang-orang yang beriman, apabila kamu hendak mengerjakan shalat, maka basuhlah mukamu dan tanganmu sampai dengan siku, dan sapulah kepalamu dan (basuh) kakimu sampai dengan kedua mata kaki”. (QS Al Maidah [5] : 6).

Maka marilah duduk bersama kami barang sejenak untuk mempelajari shifat/tata cara wudhu Nabi shallallahu ‘alaihi was sallam.

Pengertian wudhu

Secara bahasa wudhu berarti husnu/keindahan dan nadhofah/kebersihan, wudhu untuk sholat dikatakan sebagai wudhu karena ia membersihkan anggota wudhu dan memperindahnya[3]. Sedangkan pengertian menurut istilah dalam syari’at, wudhu adalah peribadatan kepada Allah ‘azza wa jalla dengan mencuci empat anggota wudhu[4] dengan tata cara tertentu. Jika pengertian ini telah dipahami maka kita akan mulai pembahasan tentang syarat, hal-hal wajib dan sunnah dalam wudhu secara ringkas.

Tata Cara Wudhu secara Global

Adapun tata cara wudhu secara ringkas berdasarkan hadits Nabi shallallahu ‘alaihi was sallam dari Humroon budak sahabat Utsman bin Affan rodhiyallahu ‘anhu[5],
عَنْ حُمْرَانَ مَوْلَى عُثْمَانَ بْنِ عَفَّانَ أَنَّهُ رَأَى عُثْمَانَ دَعَا بِوَضُوءٍ ، فَأَفْرَغَ عَلَى يَدَيْهِ مِنْ إِنَائِهِ ، فَغَسَلَهُمَا ثَلاَثَ مَرَّاتٍ ، ثُمَّ أَدْخَلَ يَمِينَهُ فِى الْوَضُوءِ ، ثُمَّ تَمَضْمَضَ ، وَاسْتَنْشَقَ ، وَاسْتَنْثَرَ ، ثُمَّ غَسَلَ وَجْهَهُ ثَلاَثًا وَيَدَيْهِ إِلَى الْمِرْفَقَيْنِ ثَلاَثًا ، ثُمَّ مَسَحَ بِرَأْسِهِ ، ثُمَّ غَسَلَ كُلَّ رِجْلٍ ثَلاَثًا ، ثُمَّ قَالَ رَأَيْتُ النَّبِىَّ – صلى الله عليه وسلم – يَتَوَضَّأُ نَحْوَ وُضُوئِى هَذَا وَقَالَ « مَنْ تَوَضَّأَ نَحْوَ وُضُوئِى هَذَا ثُمَّ صَلَّى رَكْعَتَيْنِ ، لاَ يُحَدِّثُ فِيهِمَا نَفْسَهُ ، غَفَرَ اللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ

Dari Humroon -bekas budak Utsman bin Affan-, suatu ketika ‘Utsman memintanya untuk membawakan air wudhu (dengan wadahpent.), kemudian ia tuangkan air dari wadah tersebut ke kedua tangannya. Maka ia membasuh kedua tangannya sebanyak tiga kali, lalu ia memasukkan tangan kanannya ke dalam air wudhu kemudian berkumur-kumur, lalu beristinsyaq dan beristintsar. Lalu beliau membasuh wajahnya sebanyak tiga kali, (kemudian) membasuh kedua tangannya sampai siku sebanyak tiga kali kemudian menyapu kepalanya (sekali sajapent.) kemudian membasuh kedua kakinya sebanyak tiga kali, kemudian beliau mengatakan, “Aku melihat Nabi shallallahu ‘alaihi was sallam berwudhu dengan wudhu yang semisal ini dan beliau shallallahu ‘alaihi was sallam mengatakan, “Barangsiapa yang berwudhu dengan wudhu semisal ini kemudian sholat 2 roka’at (dengan khusyuked.)dan ia tidak berbicara di antara wudhu dan sholatnya[6] maka Allah akan ampuni dosa-dosanya yang telah lalu”[7].

Dari hadits yang mulia ini dan beberapa hadits yang lain dapat kita simpulkan tata cara wudhu Nabi shallallahu ‘alaihi was sallam secara ringkas sebagai berikut[8],

Berniat wudhu (dalam hati) untuk menghilangkan hadats.
Mengucapkan basmalah (bacaan bismillah).
Membasuh dua telapak tangan sebanyak 3 kali.
Mengambil air dengan tangan kanan kemudian memasukkannya ke dalam mulut dan hidung untuk berkumur-kumur dan istinsyaq (memasukkan air dalam hidung). Kemudian beristintsar (mengeluarkan air dari hidung) dengan tangan kiri sebanyak 3 kali.
Membasuh seluruh wajah dan menyela-nyelai jenggot sebanyak 3 kali.
Membasuh tangan kanan hingga siku bersamaan dengan menyela-nyelai jemari sebanyak 3 kali kemudian dilanjutkan dengan yang kiri.
Menyapu seluruh kepala dengan cara mengusap dari depan ditarik ke belakang, lalu ditarik lagi ke depan, dilakukan sebanyak 1 kali, dilanjutkan menyapu bagian luar dan dalam telinga sebanyak 1 kali.
Membasuh kaki kanan hingga mata kaki bersamaan dengan menyela-nyelai jemari sebanyak 3 kali kemudian dilanjutkan dengan kaki kiri.

Syarat-Syarat Wudhu[9]
Syaikh Dr. Sholeh bin Fauzan bin Abdullah Al Fauzan hafidzahullah menyebutkan syarat wudhu ada tujuh[10], yaitu

 Islam,
Berakal,
Tamyiz[11],
Berniat[12], (letak niat ini ketika hendak akan melakukan ibadah tersebut[13],pent.)
Air yang digunakan adalah air yang bersih dan bukan air yang diperoleh dengan cara yang haram,
Telah beristinja’[14] & istijmar[15] lebih dulu (jika sebelumnya memiliki keharusan untuk istinja’ dan istijmar dari hadats),

Tidak adanya sesuatu hal yang mencegah air sampai ke kulit.
Kami tidak menyebutkan dalil tentang hal di atas karena kami menganggap hal ini telah ma’ruf dikalangan kaum muslimin.
Wajib Wudhu
Membaca bismillah ketika hendak wudhu, sebagaimana sabda Nabi kita shallallahu ‘alaihi was sallam,
« لاَ صَلاَةَ لِمَنْ لاَ وُضُوءَ لَهُ وَلاَ وُضُوءَ لِمَنْ لَمْ يَذْكُرِ اسْمَ اللَّهِ تَعَالَى عَلَيْهِ »
“Tidak ada sholat bagi orang yang tidak berwudhu, dan tidak ada wudhu bagi orang yang tidak menyebut nama Allah Ta’ala (bismillah) ketika hendak berwudhu”.[16]
Membasuh wajah, termasuk dalam membasuh wajah adalah berkumur-kumur, istinsyaq dan istintsar[17]. Para ‘ulama mengatakan batasan bagian wajah yang dibasuh adalah mulai dari atas ujung dahi (awal tempat tumbuhnya rambut) sampai bagian bawah jenggot dan batas kiri kanan adalah telinga[*][18].

Adapun yang dimaksud dengan istinsyaq adalah sebagaimana yang dikatakan Al Hafidz Ibnu Hajar Al Asqolaniy rohimahullah, “Memasukkan air ke hidung dengan menghisapnya sampai ke ujungnya, sedangkan istintsar adalah kebalikannya”[19]. Dalil tentang hal ini sebagaimana yang firman Allah ‘azza wa jalla,
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ
“Hai orang-orang yang beriman, apabila kamu hendak mengerjakan shalat, maka basuhlah wajah”. (QS Al Maidah [5] : 6).

Sebagaimana dalam ilmu ushul fiqh[20] perintah dalam perkara ibadah memberikan konsekwensi wajib. Maka membasuh wajah dalam wudhu adalah wajib. Sedangkan dalil yang menunjukkan wajibnya berkumur-kumur, istinsyaq dan istintsar adalah ayat di atas yang memerintahkan kita untuk membasuh wajah, sedangkan mulut dan hidung merupakan bagian dari wajah. Demikian juga hadits Nabi shallallahu ‘alaihi was sallam,
« إِذَا تَوَضَّأَ أَحَدُكُمْ فَلْيَسْتَنْشِقْ بِمَنْخِرَيْهِ مِنَ الْمَاءِ ثُمَّ لْيَنْتَثِرْ »
“Jika salah seorang dari kalian hendak berwudhu maka beristinsyaqlah di hidungnya dengan air kemudian beristintsarlah”.[21]

Dalil khusus dalam masalah kumur-kumur adalah hadits Nabi shallallahu ‘alaihi was sallam,
« إِذَا تَوَضَّأْتَ فَمَضْمِضْ »
“Jika engkau hendak wudhu, maka berkumur-kumurlah”[22].

Syaikh Muhammad Nashiruddin Al Albani rohimahullah mengatakan, “Cara berkumur-kumur, istinsyaq dan istintsar dilakukan bersamaan (satu kali jalan), maka setengah air digunakan untuk berkumur-kumur dan sisanya untuk istinsyaq dan istintsar”.[23]

Menyela-nyelai jenggot, dalil tentang hal ini adalah hadits Nabi shallallahu ‘alaihi was sallam dari sahabat Anas bin Malik rodhiyallahu ‘anhu,
كَانَ إِذَا تَوَضَّأَ أَخَذَ كَفًّا مِنْ مَاءٍ فَأَدْخَلَهُ تَحْتَ حَنَكِهِ فَخَلَّلَ بِهِ لِحْيَتَهُ
وَقَالَ « هَكَذَا أَمَرَنِى رَبِّى عَزَّ وَجَلَّ »

“Merupakan kebiasaan (Nabi shallallahu ‘alaihi was sallampent. ) jika beliau akan berwudhu, beliau mengambil segenggaman air kemudian beliau basuhkan (ke wajahnyapent) sampai ketenggorokannya kemudian beliau menyela-nyelai jenggotnya”. Kemudian beliau mengatakan, “Demikianlah cara berwudhu yang diperintahkan Robbku kepadaku”[24].

Dan cara menyela-nyelai jenggot adalah sebagaimana sabda Nabi shallallahu ‘alaihi was sallam di atas yaitu dengan menyela-nyelainya bersamaan dengan membasuh wajah[25].
Membasuh kedua tangan sampai siku, dalilnya adalah firman Allah ‘azza wa jalla,
إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ

“Apabila kamu hendak mengerjakan shalat, maka basuhlah mukamu dan tanganmu sampai dengan siku”. (QS Al Maidah [5] : 6).
Demikian juga hadits Nabi shallallahu ‘alaihi was sallam,
« ثُمَّ غَسَلَ يَدَهُ الْيُمْنَى إِلَى الْمَرْفِقِ ثَلاَثًا ، ثُمَّ غَسَلَ يَدَهُ الْيُسْرَى إِلَى الْمَرْفِقِ ثَلاَثًا »
“Kemudian beliau membasuh tangannya yang kanan sampai siku sebanyak tiga kali, kemudian membasuh tangannya yang kiri sampai siku sebanyak tiga kali”[26].
Menyapu[27] kepala dengan air, kedua telinga termasuk dalam bagian kepala[28]. Dalilnya adalah firman Allah ‘azza wa jalla,
وَامْسَحُوا بِرُءُوسِكُمْ
“Dan sapulah kepalamu”. (QS Al Maidah [5] : 6).

Perintah dalam ayat ini menunjukkan hukum menyapu kepala adalah wajib bahkan hal ini diklaim ijma’ oleh An Nawawi Asy Syafi’i rohimahullah[29]. Demikian juga sabda Nabi shallallahu ‘alaihi was sallam,
« ثُمَّ مَسَحَ رَأْسَهُ بِيَدَيْهِ ، فَأَقْبَلَ بِهِمَا وَأَدْبَرَ ، بَدَأَ بِمُقَدَّمِ رَأْسِهِ ، حَتَّى ذَهَبَ بِهِمَا إِلَى قَفَاهُ ، ثُمَّ رَدَّهُمَا إِلَى الْمَكَانِ الَّذِى بَدَأَ مِنْهُ »
“Kemudian beliau membasuh mengusap kepala dengan tangannya,(dengan carapent.) menyapunya ke depan dan ke belakang. Beliau memulainya dari bagian depan kepalanya ditarik ke belakang sampai ke tengkuk kemudian mengembalikannya lagi ke bagian depan kepalanya”[30].

Hadits ini menunjukkan bagaimana cara mengusap kepala[31] yang Allah perintahkan dalam surat Al Maidah ayat 6 di atas. Demikian juga hadits ini juga dalil bahwa yang bagian kepala yang dihusap dalam ayat di atas adalah seluruh kepala/rambut[32] dan inilah pendapat Al Imam Malik rohimahullah demikian juga hal ini merupakan pendapat Al Imam Al Bukhori rohimahullah sebagaimana dalam kitab shahihnya. Jadi mengusap kepala bukanlah hanya sebagian (hanya ubun-ubun) sebagaimana anggapan sebagian orang. Sedangkan dalil bahwa menyapu kedua telinga termasuk dalam menyapu kepala adalah sabda Nabi ’alaihish sholatu was salam,
« الأُذُنَانِ مِنَ الرَّأْسِ »

“Kedua telinga merupakan bagian dari kepala”.[33]
Lalu cara menyapu kedua telinga adalah sebagaimana sabda Nabi shallallahu ‘alaihi was sallam,
« ثُمَّ مَسَحَ بِرَأْسِهِ وَأُذُنَيْهِ بَاطِنِهِمَا بِالسَّبَّاحَتَيْنِ وَظَاهِرِهِمَا بِإِبْهَامَيْهِ »

“kemudian beliau menyapu kedua telinga sisi dalamnya dengan dua telunjuknya dan sisi luarnya dengan kedua jempolnya”.[34]

Adapun untuk cara mengusap kepala dan kedua telinga dengan air, untuk perempuan sama seperti untuk laki-laki sebagaimana yang dikatakan oleh An Nawawi Asy Syafi’i rohimahullah demikian juga hal ini merupakan pendapat Imam Syafi’i rohimahullah sendiri dan dinukil oleh Al Bukhori rohimahullah dalam kitab shohihnya dari Sa’id bin Musayyib rohimahullah [35].

Membasuh kedua kaki hingga mata kaki. Dalil hal ini adalah firman Allah Subhanahu wa Ta’ala,
وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَيْنِ
“(basuh) kaki-kaki kalian sampai dengan kedua mata kaki”.
(QS Al Maidah [5] : 6).
Demikian juga hadits Nabi shallallahu ‘alaihi was sallam,
« ثُمَّ غَسَلَ رِجْلَيْهِ إِلَى الْكَعْبَيْنِ »

“Kemudian beliau membasuh kedua kakinya hingga dua mata kaki”[36].
Membasuh kedua mata kaki hukumnya wajib karena Allah sebutkan dengan lafadz/bentuk perintah, dan hukum asal perintah dalam masalah ibadah adalah wajib. Adapun cara membasuhnya adalah sebagaimana yang disabdakan beliau alaihish sholatu was salam,
« إِذَا تَوَضَّأَ دَلَكَ أَصَابِعَ رِجْلَيْهِ بِخِنْصَرِهِ »

“Jika beliau shallallahu ‘alaihi was sallam berwudhu, beliau menggosok jari-jari kedua kakinya dengan dengan jari kelingkingnya”[37].

Demikian juga pendapat Al Ghozali rohimahullah, namun beliau qiyaskan dengan cara istinja’, sebagaimana yang dinukilkan oleh Al ‘Amir Ash Shon’ani rohimahullah[38].
Muwalah
Muwalah[39] adalah berturut-turut dalam membasuh anggota-anggota wudhu dalam artian membasuh anggota wudhu lainnya sebelum anggota wudhu (yang sebelumnya telah dibasuh pent.) mengering dalam kondisi/waktu normal[40].

Dalil wajibnya hal ini adalah firman Allah Subhanahu wa Ta’ala,
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ فَاغْسِلُوا وُجُوهَكُمْ وَأَيْدِيَكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ
“Wahai orang-orang yang beriman, apabila kamu hendak mengerjakan shalat, maka basuhlah mukamu dan tanganmu sampai dengan siku”. (QS Al Maidah [5] : 6).

Sisi pendalilannya sebagai berikut, jawab syarat (dari kalimat syarat yang ada dalam ayat inipent.) merupakan suatu yang berurutan dan tidak boleh diakhirkan[41]. Adapun dalil dari Sunnah adalah Nabi shallallahu ‘alaihi was sallam berwudhu dengan tidak memisahkan membasuh anggota wudhu (yang satu dengan yang lainnyapent.) dan hadits Nabi shallallahu ‘alaihi was sallam yang diriwayatkan dari sahabat Umar bin Khottob rodhiyallahu ‘anhu
أَنَّ رَجُلاً تَوَضَّأَ فَتَرَكَ مَوْضِعَ ظُفُرٍ عَلَى قَدَمِهِ فَأَبْصَرَهُ النَّبِىُّ -صلى الله عليه وسلم- فَقَالَ « ارْجِعْ فَأَحْسِنْ وُضُوءَكَ ». فَرَجَعَ ثُمَّ صَلَّى
“Bahwasanya ada seorang laki-laki berwudhu dan meninggalkan bagian yang belum dibasuh sebesar kuku pada kakinya. Ketika Nabi shallallahu ‘alaihi was sallam melihatnya maka Nabi shallallahu ‘alaihi was sallam mengatakan, “Kembalilah (berwudhupent.) perbaguslah wudhumu”.[42]

Hal ini merupakan pendapat Imam Syafi’i dalam perkataannya yang lama, serta pendapat Al Imam Ahmad dalam riwayat yang masyhur dar beliau[43].

moga memberi manafaat

Testimoni pro right Asma, Kanser Prostat, batu karang dan Ekzema

Testimoni pro right Asma, Kanser Prostat, batu karang dan Ekzema
Testimoni pro right Asma, Kanser Prostat, batu karang dan Ekzema. Saya di beritahu rakan saya mengenai seorang pengguna dan kini mobile stokis surebest, Pengguna proright ini bernama ustaz Mohd Akhir, menderita Asma, Kanser Prostat, batu karang dan Ekzema, selepas 2 minggu makan Pro Right penyakit semakin pulih

Di bawah ialah pengakuan Ustaz Mohd Akhir,


"Saya menderita Asma selama 15 tahun, Kanser Prostat dan Batu Karang Selama 7 tahun, Ekzema Kronik 2 tahun. Alhamdulillah, saya bersyukur semua penyakit sembuh menggunakan produk Surebest Pro Right selama 2 minggu"

- Ustaz Mohd Akhir (Ibnu Sina), Alor Setar Kedah.

23 Julai 2013

Testimoni pro right untuk kencing manis

Testimoni pro right untuk kencing manis

Kuala Terengganu, Terengganu
Puan Zainab adalah seorang pesakit jantung dan kencing manis. Sebelum ini telah menggunakan ubat-ubatan dan berbagai produk lain untuk mengubati penyakitnya. Terbaru, ‘Mak Nab’ telah menggunakan produk SureBest Pro-Right selama 2 minggu.
Kencing manis telah menurun & kesan luka pada kaki beliau telah hampir sembuh sebanyak 80%.

Luka yang dahulunya sering berbau menyebabkan keadaan beliau yang tidak selesa telah berjaya diselesaikan.

MAKLUMAT PRODUK KLIK http://proright.cpintrass.com/

Rawat Kencing manis dengan pro right

Rawat Kencing manis dengan pro right. Pro Right ,Menggunakan teknologi terkini pembuatan 'ekstraction nano'.,Gabungan ekstrak Maca, Tribulus, Oligosakarida & Epal 'stemcell' dengan gabungan tambahan zat mineral kalsium untuk kesan lebih cepat pada saraf dan salur darah.,


PRO RIGHT Hasil Kajian Saintis Botani Malaysia

Penyelidikan Saintis Botani Malaysia dan dengan kerjasama pakar  botani Paris dan USA, En Azril Ibrahim (B,Sc (Biology) berjaya menghasilkan PRO RIGHT. PRO RIGHT juga di selia pengeluaran dan khidmat medical oleh pengerusi Surebest sdn bhd, Dr Ummi Sophia (MBBS) seorang pakar perubatan yang berpengalaman lebih 30 tahun. Dr Ummi juga pakar dalam bidang saraf dan bius’.

Kandungan Utama PRO RIGHT ialah Gabungan Ektrak Maca, Ektrak Tribulus, Ektrak Oligosakarida dan epal. Dikeluar secara pengilangan halal dan berkualiti tinggi dengan menggunakan teknologi EKSTRACTION NANO’ , Maka terhasilah produk yang lelaki dan wanita cari selama ini, kalau lelaki atau wanita tahu sebelum ini, mereka tak akan cari produk lain dah, PRO RIGHT KAN ADA.
KAJIAN KEBERKESANAN PRO RIGHT TERHADAP PESAKIT

Hasil kajian syarikat Surebest sdn bhd keatas 1680 orang pesakit lemah tenaga atau mudah penat, didapati pro right memberi keberkesanan 92.2%. Kajian terhadap pesakit mandul dengan responden seramai 300 orang mendapati keberkesanan pro right ialah 66.7%. Manakala kajian terhadap 620 orang wanita yang hadapi masalah haid tak menentu, mendapati keberkesanan pro right ialah 88.7%

Bagi 1120 orang responden yang hadapi masalah hilang nafsu seks, didapati pro right memberi 92.2% keberkesanannya. Manakala 300 orang dipilih untuk lihat peningkatan sperma lelaki yang berkualiti, didapati dari kajian yang di buat, pro right memberi 60% keberkesanannya. Untuk mati pucuk, seramai 470 responden di kaji, didapati pro right memberi 69.4% kebesanannya.,
Untuk penyakit Anemia, kajian terhadap 440 orang pesakit, dalam masa 60 hari menunjukkan 86,4% keberkesanan produk ini.
MAKLUMAT KAJIAN SETERUSNYA, LIHAT JADUAL BAWAH.
Rawat Kencing manis dengan pro right. Pro Right
klik gambar untuk besarkan




TESTIMONI KENCING MANIS

Rawat Kencing manis dengan pro right, TESTIMONI PRO RIGHT, TESTIMONI MACA, TESTIMONI DIABETIS

Rawat Kencing manis dengan pro right, TESTIMONI PRO RIGHT, TESTIMONI MACA, TESTIMONI DIABETIS

TRawat Kencing manis dengan pro right, TESTIMONI PRO RIGHT, TESTIMONI MACA, TESTIMONI DIABETIS


Testimonial pada KENCING MANIS, LEMAH TENAGA BATIN, RABUN, STROK, PARKINSON, KOMA, DARAH TINGGI, BATU KARANG, Menunjukan kesan kesembuhan yang baik pada penyakit berkenaan



HARGA 1 KOTAK RM110 SEMENANJUNG, RM120 SABAH SARAWAK

1 kotak (9 sacket)
Berat 1 sacket: 15gm
Berat 1 kotak: 135 gm
Tenaga – 58 kcal (244 kj) / sacket
Jumlah lemak – 0 gm / sacket
Protin – 0 gm / sacket
Kalsium – 21.3 mg / sacket

Produk HALAL

CARA MAKAN

1. Guna sudu plastik dan masukkan serbuk pro right kedalam 1 Cawan Air bersih
2. Kacau hingga larut
3. Minum sebelum makan apa apa
4. Bagi pesakit tak upaya minum, masukan serbuk Pro Right atas lidah
1 sacket (pek) 12 hari makan bagi orang sakit - 1 kali sehari sebelum makan
1 sacket (pek) 6 hari makan bagi orang sihat - 1 kali sehari sebelum makan

Tempahan boleh klik laman tempahan saya http://proright.cpintrass.com/

atau sms saya 0124147130 fauzi 

Testimoni stemtech AFA extract

Testimoni stemtech AFA extract, berikut ialah testimonial stemtech yang sempat saya kumpulkan




Daripada: Rokiah, Kuantan
“Mohd Aliff Qayyim, anak ke-4 yang berumur 4 tahun sekarang , mengidap ekzema sejak dari lahir. Seorang yang susah untuk diajak makan (mesti ramai yang ibu-ibu yang ada problem yang sama..) sebab itulah lambat membesar.. Setiap kali salah makan, dia akan menangis mengadu gatal dan tak tidur malam…kesian dia….Dalam sehari lebih dari 5 kali dia mengamuk yang kadangkala isunya adalah terlalu simple.
Pada 25 November lalu, saya telah menghadiri educational talk berkenaan dengan AFA extract, supplement yang berasaskan algae yang organik dan halal. so, saya terus berikan satu kapsul kepadanya setiap hari dengan harapan ekzemanya berkurangan dan boleh pulih sepenuhnya. Alhamdulillah sekarang sudah ada improvement. Selera makan bertambah (ibu mana yang tak suka bila nampak anaknya berselera dengan masakannya…). Dia masih lagi mengamuk tetapi dah reduce about 50% dari yang biasa (dlm sehari adala 2…3 kali). Dan yang paling saya suka adalah dia sudah kurang menggaru (sebelum ni dia boleh garu sampai berdarah kulitnya).
Alhamdulillah, saya telah dipertemukan dengna produk yang sangat bagus dan jika ditanya, saya tidak teragak-agak utk recommend produk ni kepada orang lain. Thank you Allah!”

Daripada: Marina, Melaka
“Saya telah didiagnos kanser payudaya pada 16 October 2012 dan menjalani pembedahan pada keesokkan harinya. Selepas itu, saya perlu menjalani rawatan radioterapi sebanyak 15 kali pada bahagian dada bermula 28 November – 14 Disember 2012. Sebelum saya mengambil Stemtech, saya mengalami sakit dada yang membuatkan saya sukar untuk bernafas. Saya juga menghadapi masalah untuk tidur pada waktu malam. Selepas rawatan saya yang ke-9 (6 Disember 2012), saya berasa lebih bertenaga. Sakit dada saya berkurangan dan boleh tidur dengan nyenyak. Pada 28 Disember, saya berjumpa dengan doktor untuk menjalani rawatan susulan dan doktor juga terkejut melihat saya yang begitu sihat. Alhamdulillah.”

Daripada: Lynn, Melaka
“Ayah saya menghidap strok pada 26 November 2012 dan lumpuh pada bahagian kanan badan. Ayah tidak boleh berjalan atau membuat aktiviti harian seperti biasa dan terpaksa menggunakan kerusi roda. Saya telah diperkenalkan dengan Stemtech AFA Extract dan terus beri pada ayah seminggu kemudian. Ayah mengambil sebanyak 3 kapsul dua kali sehari. Sebulan kemudian, tangan ayah semakin ringan dan boleh menarik hand brake kerusi roda. Ayah juga boleh berjalan tanpa mengheret kaki. Sekarang, ayah sudah boleh bangun dari katil tanpa bantuan sesiapa.”

Daripada : Azizah, Kuantan
“Sebelum saya diperkenalkan dengan Stemtech AFA Extract, saya selalu mempunyai masalah migrain yang sangat teruk dan juga sembelit. Setelah mengambil makanan tambahan ini, masalah kesihatan saya berkurang dalam masa 1 minggu. Terima kasih Stemtech! ”

Daripada : Mas, Kuantan
“Mata saya akan berair apabila silau dengan cahaya matahari dan terpaksa menggunakan cermin mata transition. Walau macam manapun, cermin mata transition tidak berfungsi dengan baik semasa memandu. Selepas sebulan memakan Stemtech, mata saya kurang berair berbanding dulu. Alhamdulillah.”


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...