Jul 2, 2013

Khasiat dan keistimewaan Maca

Kenyataan tentang keistimewaan Maca

  1. * Maca BUKAN DADAH atau HORMON dan TIADA KESAN SAMPINGAN.
  2. * Maca telah diuji dan terbukti oleh 89 negara akan keselamatan dan kesan keberkesannya ke atas kesihatan.
  3. * Laporan ujian daripada FDA menyatakan Maca tiada sebarang kesan sampingan dan selamat digunakan untuk jangka panjang.
  4. * Disyorkan sebagai makanan kesihatan yang selamat sepenuhnya tanpa kesan sampingan oleh United National Food and Agriculture Organization.
  5. * Dibekalkan sebagai makanan sumber tenaga utama untuk angkasawan oleh NASA.
  6. * Presiden Peru,Alberto Fujimori mengesyorkan dan mengisytiharkan Maca sebagai khazanah negara.
  7. * Kerajaan Peru membekalkan Maca kepada pasukan Bolasepak Peru pada 2003 yang kemudiannya menjadi juara dalam pertandingan bolasepak di Selatan Amerika.
  8. * Penduduk Peru mengambil Maca sebagai sumber tenaga fizikal dan seksual sejak 2000 tahun dahulu.
  9. * Ahli sukan serata dunia termasuk ahli angkat berat sering menggunakan maca untuk menambahkan stamina dan kekuatan badan untuk menggantikan anabolic steroid.
  10. * Maca bertindak sebagai peransang kelenjar pituitari untuk meransang hormon bersesuaian mengikut sukatan dan dos untuk jantina laki-laki dan perempuan.
  11. * Doktor di Amerika Selatan telah menggunakan maca untuk mengubati pelbagai macam masalah dan penyakit seperti mati pucuk lelaki, sindrom prahaid, haid tidak menentu, sindrom menopaus (rasa panas, kekeringan faraj, berpeluh malam,kemurungan), osteoporosis(reput tulang), kemandulan, anemia, batuk kering TB, kanser perut dan masalah ingatan . Ini juga telah digunakan sebagai tonik pada kanak-kanak dan untuk membantu remaja yang mengalami masalah jerawat. Ia menjadi popular dikalangan ahli bina badan untuk menambah tenaga dan membesarkan otot, dan juga meningkatkan ketajaman mental ,meningkatkan pembinaan ketahanan mental dan ketahanan fizikal. Ringkasnya, itu membuat anda merasa sihat.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih, kerana memberi komen yang menarik. Minta Tulis nama anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...