Jul 31, 2013

Khasiat Kelebihan Maca dan Tribulus

Khasiat Kelebihan Maca dan Tribulus
Khasiat Kelebihan Maca dan Tribulus.  Tribulus Terrestris termasuk tumbuhan subtropika yang berasal dari kawasan Mediteranian yang pada perkembangannya menrebak ke seluruh dunia. Buah dari tumbuhan ini sangat keras dan berduri tajam. Bila sudah tua buahnya berwarna coklat muda, bulat, gepeng dan berdiameter 1 cm.Tribulus diyakini mampu menambah kejantanan lelaki dengan cara meningkatkan kadar hormon testosteron dalam tubuh. 

Testosteron adalah jenis hormon pada lelaki yang berperanan penting dalam pertumbuhan otot sebagai simbol keperkasaan. Kadar testosteron dalam tubuh yang rendah dapat menimbulkan gejala-gejala penurunan fungsi seksual diantaranya penurunan libido atau gairah seksuan dan ejakulasi dini. Salah satu cara untuk mengatasi hal tersebut yaitu dengan memberikan hormon testosteron, namun cara lain yang lebih alami yang bisa dilakukan adalah dengan menhasilkan extrack dari Tribulus terrestris. Ia bekerja dengan cara meningkatkan kadar LH (Luteinizing Hormon) yang secara otomatik juga meningkatkan kadar hormon testosteron dalam darah 30%-50%.

Tanaman ini banyak tumbuh di Cina dan Jepun. Di Indonesia terdapat 2 jenis tribulus, iaitu Tribulus terrestris dan Tribulus citoides. Tribulus terrestris merupakan tumbuhan luar negeri yang dibawa ke Indonesia. Sedangkan Tribulus citoides merupakan tanaman asli Indonesia yang dapat ditemui pada dataran rendah kepulauan Bali hingga Nusa tenggara.

Dalam penelitian pada haiwan, Tribulus terrestris telah menunjukkan kemampuannya untuk meningkatkan tingkat testosteron sebanyak 50%. Ini dicapai oleh mekanisme protodioscin, yang meningkatkan hormon luteinizing (LH), hormon yang mengirimkan sinyal ke tubuh untuk memproduksi testosteron. Ada debat terus-menerus dalam komunitas ilmiah tentang apakah Tribulus dapat meningkatkan kadar testosteron manusia di atas rentang normal atau tidak, tetapi secara umum disepakati bahwa itu dapat membantu memulihkan dan menyeimbangkan tingkat testosteron normal pada pria yang menderita pada tingkat suboptimal.

Berikut ini ialah Khasiat serta Manfaat Tribulus Terrestris untuk Kesihatan :

  •     Meningkatkan nafsu seks anda.
  •     Meningkatkan fungsi seks anda.
  •     Meningkatkan hormon “testosterone” anda, yang berguna untuk meningkatkan daya seksual anda.
  •     Dengan kandungan protodiocsin dapat memperbaiki ereksi dan vitalitas tubuh anda.
  •     Memperbaiki fungsi organ reproduksi laki-laki atau wanita.
  •     Meningkatkan kesuburan anda.
  •     Meningkatkan sistem kekebalan tubuh anda.
  •     Mempunyai kesan positif dalam produksi sel darah merah anda.
  •     Membantu penyembuhan sembelit.
  •     Menurunkan hipertensi dan kolesterol anda.
  •     Membantu melancarkan fungsi hati, ginjal, dan jaringan uriner anda.

Itulah khasiat serta manfaat tribulus terrestis untuk kesehatan, dan masih banyak lagi khasiat serta manfaat yang bisa didapatkan dari tanaman tribulus terresris ini.

KHASIAT MACA DALAM PRO RIGHT,
Maca merupakan makanan bernutrisi yang berkhasiat tinggi dengan ciri-ciri perubatan. Masyarakat populasi tempatan telah menggunakan tumbuhan ini sejak beribu tahun, sehingga ke hari ini masyarakat Peru menggunakan Maca sebagai sumber tenaga sepertimana negara-negara lain di Amerika Utara
Maca adalah sejenis ubi yang tumbuh pada 12,500 – 14,000 kaki dari aras laut di atas Banjaran Gunung Andes Plateaux, peru. maca telah ditemui oleh seorang doktor wanita, Dr Chacon.

khasiat maca untuk perubatan
 
Maca bukan sejenis ubat. Maca merupakan makanan bernutrisi yang berkhasiat tinggi dengan ciri-ciri perubatan. Masyarakat populasi tempatan telah menggunakan tumbuhan ini sejak beribu tahun, sehingga ke hari ini masyarakat Peru menggunakan Maca sebagai sumber tenaga sepertimana negara-negara lain di Amerika Utara, Amerika Selatan dan Eropah. Maca lebih dikenali sebagai “Peruvian Viagra” atau “Peruvian Ginseng” kerana ia membantu meransang libido (tenaga seksual) lelaki dan wanita.
Walaubagaimanapun, Maca mempunyai banyak khasiat lainnya. Maca merupakan 100% produk semulajadi yang tidak mempunyai kesan sampingan negatif kepada pengguna.
 
Maca juga digunakan oleh Angkawan NASA, Dan Maca juga digunakan oleh atlet sukan, bina badan dan olahraga
angkasawan nasa guna maca dalam diet mereka, pro right ada campuran maca

Kebaikan dan Keistimewaan Maca Kepada LELAKI dan WANITA
  1. Meningkatkan nafsu syahwat (libido)
  2. Meningkatkan tenaga dan stamina
  3. Peningkatan potensi lelaki
  4. Membantu melawan simtom Andropans
  5. Mengatasi kemurungan
  6. Terapi “Penggantian Hormon” (HTP)
  7. Paras Dhea meningkat dengan nyata sekali pada kaum lelaki secara keseluruhannya apabila dirawat melaluinya untuk membantu dalam merawat  tekanan
  8. Menyeimbangkan Hormon
  9. Melancarkan peredaran darah
  10. Meningkatkan bilangan sperma (Oligospermia), bilangan spermatozoids dan pergerakannya untuk menggalak dan meningkatkan tahap activity pembentukan protein sperma tozoids (Spermatogenesis)
  11. Meningkatkan paras Testosteron
  12. Meningkatkan kesuburan
  13. Mengawal berat badan, merendahkan kolesterol, lemak dan mengelakkan masalah jantung
  14. Memperbaiki kualiti tidur
  15. Meningkatkan kepekaan atau fokus
  16. Anti penuaan
Penyelidikan ke atas haiwan oleh Dr. Gloria Chacon menghasilkan keputusan yang sangat memberangsangkan, hamper dalam semua kes

.

DAPATKAN PRODUK MACA TRIBULUS DALAM PRO RIGHT SUREBEST

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih, kerana memberi komen yang menarik. Minta Tulis nama anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...