Jul 15, 2013

APAKAH Jam Tawaf

APAKAH  Jam Tawaf
APAKAH  Jam Tawaf, Jam yang asal telah diciptakan pergerakannya dengan putaran ke arah KANAN dan putaran ini mengikut pergerakan pusingan TAWAF. Jam ini sudah lama dipakai oleh umat Islam sejak 1200 tahun dahulu, selepas dunia diModenkan oleh ideologi barat secara perlahan-perlahan sejak 200 tahun lepas, sejarah putih ini telah diHitamkan dengan pemakaian jam Anti-Tawaf seperti hari ini.

Memang sesuatu yang pelik bagi orang lihat kita memakai JAM ANTICLOCKWISE/TAWAF ini, kerana sudah lama kita telah dirahsiakan mengenainya. Sampai bila kita hendak pakai jam biasa yang jelas bertentangan dengan Fitrah alam yang diciptakan Allah secara harmoni iaitu mengikut arah pusingan TAWAF.

Baginda Nabi Muhammad SAW bersabda:
“Islam mula tersebar dalam keadaan pelik & asing, dan Islam akan kembali asing pula,maka beruntunglah orang-orang yang asing.”
( Hadis Riwayat Muslim )
jam
SEBARKAN RAHSIA PUSINGAN TAWAF INI KEPADA SEMUA UMAT ISLAM

Tahukah Anda Mengapa Tawaf Ke Kanan/Melawan Arah Jam

Tawaf , iaitu Tawaf haji yang disebut juga tawaf Ifadhah
Para Malaikat melakukan Tawaf dilangit mengelilingi sebuah binaan yang dinamakan ” Baitul Makmur “. Baitul Makmur itulah tempat para Malaikat di langit bertawaf memuji dan mengesakan Allah. Selain para Malaikat di langit, ada juga para Malaikat yang bertugas di bumi, maka Allah telah memerintahkan para Malaikat di bumi mendirikan sebuah binaan yang sama fungsinya dan sejajar dengan Baitul Makmur di langit sebagai tempat tawaf para Malaikat di bumi. Dan didirikanlah sebuah binaan menurut perhitungan para Malaikat bersententangan dengan Baitul Makmur di langit dan dikatakan itulah kawasan Baitullah di Kota Makkah yang ada pada hari ini.

Apabila Adam a.s dan isterinya Siti Hawa diturunkan ke bumi, beliau telah menjelajah sehingga ke Kota Makkah dan dengan panduan Malaikat Jibril, Nabi Adam dan isterinya diperintahkan membangunkan Baitullah ditempat para Malaikat melakukan tawaf dan mendirikan bangunan (menurut perhitungan malaikat). Maka bertawaflah Nabi Adam di sekitarnya. Apabila diperintahkan Nabi Allah Ibrahim membangunkan semula binaan yang pernah dibangunkan oleh Nabi Adam a.s, maka Ibrahim diperintahkan bertawaf mengelilinginya.

Apabila melakukan tawaf di kaabah, bahu kiri akan sentiasa dikiri dan hati akan menjadi lebih dekat dengan kaabah berbanding pada pusingan clockwise.Andaikata Kaabah diumpamakan seperti matahari, maka arus manusia yang mengelilinginya sama seperti planet yang mengelilingi matahari pada tiap-tiap orbitnya. Maka persamaan diantara aliran Tawaf manusia mengelilingi Kaabah dan tawaf (orbit) planet-planet mengelilingi matahari tentunya mempunyai hikmah yang besar. Mereka sama-sama bergerak melawan jarum jam (anti clock wise).
images

SEBARKAN RAHSIA PUSINGAN TAWAF INI KEPADA SEMUA UMAT ISLAM

YAHUDI PUN MENGGUNAKAN JAM TAWAF !!!
FAKTA TERSEMBUNYI YANG ANDA PERLU TAHU !!!
Rahsia kehebatan pusingan tawaf telah lama diketahui terutamanya oleh orang-orang yahudi. Di antara bukti-bukti nyata tentang kewujudan dan penggunaan jam tawaf dalam masyarakat yahudi adalah kewujudan sebuah jam besar yang digelar sebagai JEWISH CLOCK di Prague, Republik Chzech.

Jam tersebut terletak di sudut Maiselova and Cervená, tidak jauh dari sebuah tapak perkuburan lama masyarakat yahudi di situ. Jam tersebut telah dibina pada tahun 1764 oleh seorang pembuat jam yang bernama Sebastien Landesberger.
prague_02_cda

Nombor-nombor pada jam tersebut adalah dalam bahasa Hebrew (bahasa yahudi) dan pusingan jarum dan susunan nombornya juga adalah mengikut arah lawan jam (anticlockwise).
Fakta berkenaan penggunaan jam tawaf di dalam masyarakat yahudi diperkuatkan lagi dengan penemuan kisah berkenaan pengeluaran jam-jam tangan tawaf / anticlockwise khusus untuk kegunaan masyarakat yahudi di Perancis.

Bangsa yahudi merupakan antara bangsa yang paling pintar dan licik di dunia. Selama ini kita telah digalakkan untuk menggunakan jam biasa (ikut arah jam / clockwise) sedangkan dalam masa yang sama mereka menggunakan jam-jam tawaf. Banyak fakta berkenaan pusingan tawaf telah dimanipulasi dan KEBENARAN terus dinafikan oleh media-media yang kebanyakannya pada hari ini secara terang-terangan dikuasai oleh masyarakat yahudi. Ini berkemungkinan besar dilakukan bagi mengelakkan rahsia kehebatan jam tawaf daripada tersebar dan diketahui oleh orang lain khususnya masyarakat Islam.
 HebrewClock

Kepada para peminat jam tawaf di luar sana, anda mungkin pernah mendengar bahawa suatu ketika dahulu ORIENT pernah mengeluarkan jam tangan tawaf. Tetapi, pengedaran jam tersebut kemudiannya terhenti secara tiba-tiba.

Sumber tidak rasmi menyatakan bahawa di antara sebab-sebab mengapa pengedaran jam tersebut dihentikan adalah kerana ianya telah DISEKAT oleh pihak-pihak yang mempunyai hubungan dengan yahudi dan israel. Namun, fakta ini masih belum dapat dipastikan kesahihannya disebabkan kekurangan bukti

SEBARKAN RAHSIA PUSINGAN TAWAF INI KEPADA SEMUA UMAT ISLAM

Info Keajaiban Tawaf
Planet & Bumi
Allah SWT Berfirman
yasin38
“Dan matahari beredar (tajri) ketempat tujuannny (mustaqar).Demikianlah yang ditentukan oleh Maha Perkasa lagi Maha Mengetahui.”
( Surah Yasin ayat 38 )
- tahukah anda, tuhan sengaja mencipta planet bumi berputar ke arah kanan ?
- kalau anda masih ingat, semua planet dalam sistem suria mengelilingi matahari dalam keadaan berputar ke arah kanan.

- semua planet yang berjiran dengan bumi sentiasa tawaf kepada matahari.
- planet bumi kita sentiasa berputar ke arah kanan di paksinya sendiri.
eart_axis

- bahkan, matahari kita sendiri sentiasa berpusing di atas paksinya ke arah kanan.
- semua tabiat & kelakuan planet & matahari ini adalah hukum putaran semulajadi ke arah kanan.Masing-masing beredar di atas paksi dan orbitnya , pergerakan ini menjadi hukum (cosmic law) kepada pergerakan alam semesta (Sunnatullah/Fitrah).
Allah SWT Berfirman
anbiya33
“Dan Dialah yang menciptakan malam dan siang,matahari dan bulan.Kesemuanya beredar(yasbahuun) dalam falakanya.”
( Surah Al-Anbiyak ayat 33 )
Ayat Al-Quran di atas menerangkan kepada kita secara saintifik berkenaan dengan sistem yang berada di angkasa lepas yang mana semuanya bergerak di atas orbit dan landasan masing-masing. Semua planet, bulan dan bintang tidak akan berlanggar di antara satu sama lain selagi mana Allah mengkehendakinya tetap di situ dan semua pergerakan ini adalah pergerakan Sunnatullah atau pergerakan fitrah. Bumi beredar mengelilingi matahari selama setahun pada satu arah, bulan beredar mengelilingi bumi selama satu bulan pada satu arah dan semua planet yang berada di angkasa mengelilingi matahari dalam satu arah pusingan yang dikenali sebagai pusingan Tawaf atau pun pusingan Anticlockwise/Counterclockwise.

- dan proses ke arah kanan ini sama dengan TAWAF !!!
earth_sun
tawaf 1

Medan Magnet

- medan magnet ini menghasilkan medan elektromagnetik.
- elektromagnet menggerakkan janakuasa sawat seperti keretapi laju.
- anda sedia tahu keretapi laju bergerak menggunakan kuasa medan magnet.
- sedangkan medan magnet menggunakan hukum ke kanan, iaitu tawaf atau dalam ilmu sains fizik ia digelar prinsip tangan kanan.
thumb_rule

- dan ciptaan Allah ini menggunakan konsep kitaran tawaf yang menjanakan elektrik
-Pusingan Tawaf di kaabah yang berlaku sejak berkurun-kurun lamanya sebenarnya sekira dikaji secara saintifik menghasilkan satu gelombang elektromagnetik yang menuju ke atas.
doa naik ke langit

-Secara saintifiknya pergerakan Tawaf ini menghasilkan tenaga elektromagnetik yang menuju ke atas. Sekiranya seseorang itu memakai jam yang memusing pada arah Tawaf, secara tidak langsung orang itu akan merasai gelombang yang menuju kepadanya setiap kali orang itu melihat jam.
em_01

SEBARKAN RAHSIA PUSINGAN TAWAF INI KEPADA SEMUA UMAT ISLAM
Taufan & Puting Beliung
- perhatikan taufan & puting beliung, anginnya berpusing ke arah kanan.
uuuuuuuurraaaaaaaaagaaaaaaaaaaaaaannn

- hukum ke arah kanan bersifatkan ketaatan.
- putaran puting beling ini sangat dahsyat dan kerana ketaatannya, pusingannya sentiasa ke kanan.
- sifat ke kanan ini sering disifatkan sebagai putaran tawaf.
- bukan itu sahaja, air dalam singki pun berputar ke arah kanan seperti TAWAF !!!
- TAWAF itu ada rahsia yang misteri, hanya Islam sahaja mendedahkannya.
Pusaran Air

DNA Makhluk Berjasad
- imej getaran DNA yang ditunjukkan di dalam mikroskop mempunyai warna.
- setiap warna jelas menunjukkan getaran yang terhasil.
images
- ia berlaku adalah konsep tenaga yang sentiasa mengikut hukum ke kanan, iaitu tawaf.
- perhatikan baik-baik, animasi DNA menunjukkan DNA membuat belitan ke arah kanan.
080526155300-large

- pusingan DNA adalah jelas merupakan 1 fenomena kitaran tawaf.
- dan semua makhluk di alam semesta ini ada trademark penciptanya.
- sebab itu semua ciptaan Allah ada DNA masing-masing.
- dan salah satunya Allah sentiasa menggunakan konsep kitaran tawaf.

Struktur Atom
-Pada struktur atom, terdapat satu bahagian yang dinamakan electrons yg merupakan satu-satunya objek yang bergerak dalam atom, ianya mengandungi cas negatif dan berputar mengelingi nucleus dalam kedudukan lawan arah jam.
-benda yang paling halus sekali pun sudah menunjukkan suatu kehebatan Allah dlm ibadah tawaf ini, jadi kita pergi ke objek yg lebih besar.
-molekul & zarah dalam apa jasad pun, sentiasa bergetar ke arah kanan.
atom

Kandungan Sel Haiwan & Tumbuhan
-Dalam sel, terdapat satu bahagian yg bernama cytoplasm yg berfungsi utk menyimpan bahan2 terlarut dlm sel.
-tapi tahukah anda sebenarnya sel sedang bergerak mengelingi nucleus dalam putaran lawan arah jam.
ncell
??????????????
Aliran Darah Manusia
- aliran darah dalam urat saraf manusia ada 1 pergerakan istimewa.
- yang istimewanya semenjak dari kandungan ibu lagi, kitaran darah anda ialah ikut sistem tawaf.
- semua darah manusia yang melalui jantung adalah pergerakan ke arah kanan bagi pengaliran darah ke otak dan ke tangan.
- sebab itu apabila perjalanan darah diganggu(pemakaian jam tangan biasa arah jam), maka pengaliran darah akan terganggu dan badan mudah lemah serta mudah alami pelbagai penyakit.
peredaran-darah
SEBARKAN RAHSIA PUSINGAN TAWAF INI KEPADA SEMUA UMAT ISLAM
Putaran Tawaf Dalam Aktiviti Manusia
Radar
- pantulan radar adalah pembalikan gelombang yang dihantar ke arah kanan.
- bagi mereka yang professionnya seorang jurutera kapal, pasti tahu jawapan ini.
- bagi seorang juruterbang pula, adalah rutin harian mereka melihat skrin ini.
- bagi panglima angkatan tentera di darat, udara, dan laut, radar adalah permainan mereka.
- untuk pengetahuan anda, radar ADALAH warnanya hijau.
- hijau simbolik kepada ISLAM.
- dan radar canggih ini menggunakan konsep kitaran tawaf.
Radar
Bom Atom
- bom atom yang terhasil biasa tercetus akibat dari kitaran yang diganggu dalam sistem janaannya.
- apabila geseran & gerakan ke kanan terdapat gangguan ke arah kiri…
- maka kesannya menghasilkan letupan atau pergerakan tenaga di luar kawalan.
- fenomena ini juga termaktup kepada bom hidrogen yang biasa digunakan.
- dan ujian terhadap ledakan nuklear menunjukkan perkara yang sama.
- ini membuktikan hukum tawaf menyeimbangkan alam.
- menghasilkan gangguan kepada kitaran tawaf akan mendatangkan bala bencana.
- dan semua bom ciptaan manusia ini menggunakan konsep kitaran tawaf supaya ia tak meletup.
bom-nuklir-01
SEBARKAN RAHSIA PUSINGAN TAWAF INI KEPADA SEMUA UMAT ISLAM
CD, VCD, DVD, & Blue Ray Player
- semua piring multimedia di atas berputar secara tawaf ketika pemindahan data berlaku.
- akibat putaran tawaf, data mampu dihasilkan.
- pancaran & pantulan laser dinyalakan hasil konsep gerakan tawaf iaitu putaran ke kanan.
- setiap putaran alat di atas termaktup pada kelajuan tertentu untuk kapasiti aliran data yang terpilih.
- ia ibarat tawaf di depan kaabah, bila lengkap 7 pusingan barulah rukun sempurna.
- dengan konsep yang sama, aliran data cd ini dapat naik ke komputer bila sempurnanya kitaran mereka.
- dan semua peranti canggih ini menggunakan konsep kitaran tawaf.
CD_DVD_Collections [DesktopNexus.com]
Piring Hitam, Video Tape, & Kaset
  • - kalau anda perhatikan pergerakannya, semuanya berputar ke arah kanan.
  • - kalau anda lawan, maka bunyi aneh keluar (anda biasa lakukannya ketika era 80 han).
  • - perhatikan elok-elok, kitaran tawaf berlaku di depan mata anda selama ini.
  • - terkadang, manusia perlu mengikut hukum semulajadi untuk mencapai harmoni.
  • - 3 alat di atas sudah dianggap antik, dan kanak-kanak hari ini tak pernah menyentuhnya.
  • - ini adalah sebahagian besar rahsia tawaf yang berlaku ketika zaman remaja anda dahulu.
  • - dan semua peranti moden ini menggunakan konsep kitaran tawaf.
  • - sedangkan tawaf adalah putaran yang berlaku di mana-mana.
piring hitam
1340846595742639178
SEBARKAN RAHSIA PUSINGAN TAWAF INI KEPADA SEMUA UMAT ISLAM
 Kipas Siling & Propeller Kapal
- perhatikan kipas siling anda, bila anda petik sahaja, ia sedang berputar ke arah kanan.
- angin yang disedut di sisi dan turun ke tengah mendatangkan harmoni dan nyaman.
Ceiling-Fan-With-Light
  • - hukum putaran ini juga termaktup kepada kipas kapal, jurutera perkapalan memanggilnya “propeller”.
  • - besi propeller dibina dengan hasil campuran kumprum aloi yang tahan karat akibat air masin.
  • - putaran propeller adalah kitaran tawaf dan menyebabkan kapal maju ke depan dengan laju.
  • - kapal laut boleh undur ke belakang dengan membatalkan hukum tawaf.
  • - sebab itu bila kita ikut hukum, hidup maju ke depan.
  • - samalah halnya dengan helikopter yang terapung itu.
  • - pergi ambik video dan rakam libasan kipasnya, bukankah ia berputar mengikut tawaf ?
  • - dan semua perhiasan rumah & sistem pengangkutan ini menggunakan konsep kitaran tawaf.
  • - sedangkan tawaf adalah rutin harian malaikat di atas langit.
  • - sebab itu kaabah di bina di Mekah, supaya manusia boleh melakukan ibadat tawaf.
  • - kerana tawaf mendatang keharmonian.
kipas kapal
ka501
Sukan Lumba Lari
- masih ingat sukan lari 100 meter dekat sekolah ?
- anda akan disuruh berlari ikut arah kanan tanpa seorang pun dari kamu menyedarinya.
lari
- sukan Dunia Olimpik dan Sukan Commonwealth juga termaktub pada hukum yang sama ketika berlari.
- perhatikan balapannya perpusing ke arah kanan, berlari laju-laju dan pusingannya sama seperti TAWAF !!!
- perhatikan aksi jogging di waktu pagi dan petang di taman-taman, track yang disediakan semuanya ke arah kanan, sama seperti TAWAF.
- terkadang, berjoging di tempat sendiri, badan kita akan dengan sendirinya pusing ke arah kanan seperti TAWAF, tanpa kita sedari pun.
- dan semua aktiviti riadah ini menggunakan konsep kitaran tawaf.
- sedangkan tawaf adalah rutin semulajadi dalam diri kita sendiri.
- putaran tawaf mendatang kesihatan & umur yang panjang.
- inilah sejenis rahsia akhir zaman yang sengaja dipadam selepas si mata 1 menguasai dunia hari ini.
- rahsia yang telah digelapkan di akhir zaman.
trekk
Daripada Aisyah, katanya
“Rasulullah Shalallahu ‘alaihi wasalam lebih suka mendahulukan yang kanan dalam segala hal (perbuatan) seperti memakai terompah, bersikat, berwuduk dan mandi.“
( Hadis riwayat Muslim)
SEBARKAN RAHSIA PUSINGAN TAWAF INI KEPADA SEMUA UMAT ISLAM

DAPATKAN INFO LANJUT JAM TAWAF SINI
 

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih, kerana memberi komen yang menarik. Minta Tulis nama anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...