Jun 18, 2011

Panduan Kandungan Google Friendly


Google friendly
Berikut ialah garis panduan dan Tips untuk menulis Kandungan Google Friendly, Blog yang mesra google akan mudah di indek oleh robot google.

Satu Halaman / Satu Topik:  Ingat bahawa Google suka kandungan yang jelas dan mudah. Selagi anda termasuk kandungan yang relevan sangat kedudukan kata kunci, anda memberikan halaman anda peluang yang sangat baik untuk diindeks oleh Google

Termasuk teks dengan imej & video posts: algoritma carian Google tidak boleh 'membaca' gambar dan video, jadi dengan menambah teks anda membolehkan Google untuk 'membaca' blog anda. Teks ini juga harus menggabungkan penggunaan kata kunci yang sesuai dan relevan.

Kandungan Relevan: Google meletakkan nilai pada kandungan yang relevan, jadi hanya menggunakan kata kunci yang tepat tidak mencukupi. Kata kunci yang digunakan dalam laman web anda juga perlu sejajar dengan kandungan laman web ini menyediakan.

Keunikan: kandungan Unik berpeluang lebih baik menampilkan sangat pada Google yang bertentangan dengan salinan kandungan. Untuk memastikan laman web anda ciri-ciri yang sangat di Google, cuba untuk tidak menerima kandungan di blog yang telah diterbitkan di laman web anda yang lain.

Backlinks: Ini merujuk kepada pautan luar yang membawa kepada laman web anda. Mempunyai pautan balik dari laman web ternama selalu idea yang baik untuk membuat Google mesra laman web anda. Ini boleh dilakukan dengan menggunakan pemasaran artikel, pemasaran video, rangkaian sosial dan social bookmarking. Ketika datang ke pemasaran artikel, laman web yang mempunyai sangat di Google termasuk Ezinearticles, Hubpages, WordPress, dan Squidoo. Backlinks dari laman web video seperti YouTube juga akan menyebabkan indek ke blog anda bekerja dengan baik.

Kata kunci

Kata-kata memainkan peranan yang amat penting dalam ranking laman web anda. Ingat bahawa semakin tinggi kepadatan kata kunci, lebih baik laman web akan naik indek. Merata mengembangkan  kata kunci dalam laman web ini, sementara juga menggabungkan kata kunci utama dalam tajuk ini juga sesuatu yang kelihatan kepada Google dengan pilih kasih. Walau bagaimanapun, apabila ia datang kepada penggunaan kata kunci, tidak berkompromi kandungan laman web itu untuk barang-barang halaman dengan frasa yang berkaitan.

Kandungan Selari dengan tajuk post

Google suka kandungan yang baru - yang lebih kerap anda mengemaskinikan kandungan anda dengan lebih baik. Ini termasuk aspek-aspek seperti posting blog biasa, posting podcast dan video menambah. Lebih banyak anda mengemas kini laman web anda, lebih banyak laman web anda akan dikemas kini oleh Google.
Dapatkan Bantuan Dari Google

Satu perkara yang hebat tentang cuba untuk membuat Google mesra laman web anda ialah anda sebenarnya boleh bertukar kepada Google untuk membantu. Google menyediakan semua pengguna yang berdaftar dengan alat garis panduan dan percuma untuk membantu mereka membangunkan kandungan mesra Google. Apa yang anda perlu lakukan adalah mendaftar dengan Google (percuma), dan kemudian melalui bahagian 'webmaster  tools'.

1 comment:

  1. Nice sharing :)

    Jom kita tukar link.. memandangkan blog kita menggunakan niche yang lebih kurang je untuk SEO. pe kata kita tukar link :) lebih kukuh n laju bila dua hasil kerja sama kan :)

    klik nama saya k kalo setuju :)

    ReplyDelete

Terima Kasih, kerana memberi komen yang menarik. Minta Tulis nama anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...