Jun 25, 2011

Hizyaty Saman Bomba

Jabatan bomba botak kepala pelatihKECEWA ...dan Kesal..!!

Seorang bekas pelatih bomba wanita, Hizyaty Othman, 28, menunjukkan gambar kepalanya yang dibotakkan ketika ditemui pemberita di kediaman mereka di Taman Berjaya, Jalan Pegawai di Alor Setar, hari ini. Beliau dibotakkan bersama 18 pelatih wanita lain ketika mendaftarkan diri di Akademi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia Wakaf Tapai di Marang, Terengganu 2 Mei lalu.

Semalam dalam TV3, menunjukan bapanya Othman memberi ulasan tak puas hati mengenai tindakan pihak pusat latihan itu yang membotakan kepala. Adakah membotak kepala bagi pelatih wanita termasuk dalam syarat-syarat latihan di Akademi jabatan Bomba, jika ia syarat ini memalukan Jabatan Kerajaan itu kerana membuat peraturan Jahiliah. Jika bukan syarat rasmi, kenapa pihak Jabatan membenarkan pegawai mereka membotakan kepala pelatih wanita.

Kalau saya lihat pelatih wanita dalam pasukan polis atau tentera tak di botakkan begitu. Mereka hanya dipendekan sahaja rambut mereka. Apakah ini kesalahan displin pegawai yang mengendalikan pusat latihan itu.

Harap Polis siasat dengan terperinci siapa dalang yang memalukan gadis bernama HIZYATY ini. Hizyaty saya kesal dan simpati apa yang berlaku.

2 comments:

  1. Hari ini kaum Muslimin berada dalam situasi di mana aturan-aturan kafir sedang diterapkan. Maka realitas tanah-tanah Muslim saat ini adalah sebagaimana Rasulullah Saw. di Makkah sebelum Negara Islam didirikan di Madinah. Oleh karena itu, dalam rangka bekerja untuk pendirian Negara Islam, kelompok ini perlu mengikuti contoh yang terbangun di dalam Sirah. Dalam memeriksa periode Mekkah, hingga pendirian Negara Islam di Madinah, kita melihat bahwa RasulAllah Saw. melalui beberapa tahap spesifik dan jelas dan mengerjakan beberapa aksi spesifik dalam tahap-tahap itu

    ReplyDelete
  2. samannnnn....jika tidak byk lagi bakal terima PADAH seperti HIZYATY.

    YAB PM SILA AMBIL PERHATIAN & TINDAKAN JGN LEPAS PANDANG ISU INI SANGAT BERAT.

    TQ

    -NEO-

    ReplyDelete

Terima Kasih, kerana memberi komen yang menarik. Minta Tulis nama anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...