Aug 19, 2011

Anchor Text Penting Untuk SEO

Hari ini kita bicara mengenai ANCHOR TEXT. Apakah Anchor Text dan apa peranan dan pentingnya anchor text kepada seo blog anda. Teknik anchor text ini membantu Search engine mengindeks dengan cepat blog anda. Salah satu Difinasi Anchor Text ialah link yang di bina pada satu perkataan atau baris perkataan, dan link itu di rujuk kepada laman web lain yang ada kaitan dengan topik artikel yang dibincangkan. Anchor Text  Penting Untuk SEO

Lihat Difinasi Anchor Text ini. Saya kini sedang bincang mengenai anchor text, jadi dalam masa sama saya linkkan dengan laman lain yang ada kaitan. Tujuan saya link ini adalah memberi maklumat lanjut, tapi peranan anchor text ialah memudahkan search engine mengindeks laman anda, dan juga membantu blog anda naik rangking dalam search engine.

Anchor Text ini juga boleh di buat antara post dengan post dan ia juga membantu naik SERP. Anda boleh rancang menulis suatu topik dan cuba search di Google adakah terdapat topik yang sama atau berkaitan. Jika ada berkaitan anda, ambil link post itu dan link dengan perkataan yang ada kaitan makna dan sesuai dengan topik anda.

Untuk hari ini saya bincang mengenai anchor text, jadi saya link anchor text dengan link saudara kita itu.
Awas jangan lebih 9 link dalam setiap post anda, anda bina link anchor text.

2 comments:

  1. Salam tuan, nak buat Anchor Text kena link manual atau ada caranye, utk pengetahuan tuan, saya adalah new blogger, minta penjelasan lebih detail dari tuan, sekian terima kasih.

    ReplyDelete
  2. BUAT MANUAL DENGAN POST YG RELEVAN

    ReplyDelete

Terima Kasih, kerana memberi komen yang menarik. Minta Tulis nama anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...