Aug 24, 2013

Tahukan anda bahawa kopi adalah minuman kegemaran Nabi

minuman kegemaran Nabi , Kopi Famili Sunnah Kopi + Koko + Susu Kambing + Habatus Sauda + Delima + Saffron + Kurma + Stevia  KOPI FAMILI SUNNAH
Kopi Famili Sunnah Kopi + Koko + Susu Kambing + Habatus Sauda + Delima + Saffron + Kurma + Stevia

KOPI FAMILI SUNNAH - Kopi Sunnah PERTAMA di pasaran dengan SAFFRON dan TIADA LANGSUNG GULA. Diadun rapi dengan koko, susu kambing, habatus sauda, madu, stevia, delima, saffron dan kurma.

Tahukan anda bahawa kopi adalah minuman kegemaran Nabi ?

Kita sering dimomokkan bahawa kopi adalah minuman yang memudaratkan kesihatan, tetapi tahukah anda, kopi sebenarnya adalah salah satu minuman kegemaran Rasulullah, disamping susu dan madu.

Kebanyakan orang kita tidak suka atau tidak boleh minum kopi dengan alasan-alasan seperti kopi mengganggu kesihatan, penyebab pening dan migrain, menyebabkan kecanduan atau sederet alasan lain yang diutarakan untuk menjauhkan diri dari minuman yang satu ini.

Tapi tahukah anda bahawa kopi sebenarnya minuman kegemaran kaum Sufi? Dengan meminum kopi, orang-orang kelas ma’rifat (yang tidak memiliki dan terjangkit penyakit yang semakin parah kerana minum kopi) semakin tegar beribadah, seolah kopi mendatangkan cahaya bagi rohani dan jasmani mereka.

Kopi memang hitam tapi menyalakan semangat, bahkan memancarkan cahaya. Hitamnya kopi membuat hati orang-orang kelas tinggi memutih, sehingga mereka terpuji melebihi kebanyakan manusia.

- See more at: http://halalmalls.my/?li=18&p=kopi_famili_sunnah

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih, kerana memberi komen yang menarik. Minta Tulis nama anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...