Aug 25, 2013

Minuman istimewa anti-penuaan

Susu Hawani Hannah, Minuman istimewa anti-penuaan
Minuman istimewa anti-penuaan, Minuman istimewa anti-penuaan yang mengandungi susu kambing dan prebiotik Gum Arabic Acacia atau Manna yang berperanan membersihkan sistem pencernaan serta memperbaiki tisu-tisu kulit yang rosak dan kolagen iaitu sejenis gam yang menakjubkan sebagai bahan utama. Ekstrak halba, manjakani dan kacip fatimah yang bertindak sebagai agen anti-penuaan, habbatussawda dan akar serapat juga telah ditambah untuk meningkatkan keberkesanan keseluruhan campuran yang unik ini.

Hawani Hannah sangat cepat menyerap dan berkesan walaupun pada kulit matang. Jika anda berusia 25 tahun atau lebih, pengalaman kehilangan kolagen dan elastin pasti akan anda lalui. Tanda kemunculan penuaan kulit ialah apabila terdapat garis halus, nipis, berkedut, kering atau kasar dan berlaku perubahan warna pada kulit. Maka kehilangan keanjalan kulit pun berlaku. Anda hanya nampak masalah muncul pada lapisan luar permukaan kulit sahaja, tetapi penuaan kulit sebenarnya berlaku dalam dermis atau lapisan kedua kulit di mana kolagen, elastin dan kelembapan tinggal.

Apabila komponen-komponen tertentu, seperti kolagen berkurangan dan terjejas, kulit menjadi ternyah hidrat dan menghilangkan keupayaan tulang dan sendi anda untuk berfungsi dengan betul. Hawani Hannah adalah minuman prebiotik yang mempunyai unsur-unsur bahan penting yang memainkan peranan aktif dalam menterbalikkan kesan-kesan penuaan pada kulit, menguatkan rahim, mencantik dan menggebukan kulit, detox dan membunuh parasit. Minumlah Hawani Hannah hari ini, anda bukan sahaja dengan yakin boleh menjangka untuk melihat perubahan positif pada kulit anda, malah anda pasti terkejut masalah kesihatan dalaman anda yang tidak anda ketahui puncanya selama ini juga akan kembali pulih seperti sediakala. InsyaAllah.

BAHAN-BAHAN:

1. EKSTRAK JERANGAU Pokok jerangau mempunyai ciri-ciri anti oksidan, juga boleh mengubati sakit gigi, sakit perut yang disebabkan oleh gastrik di samping banyak kegunaannya untuk ibu-ibu lepas bersalin bagi membuang angin, merawat asma dan membantu memudahkan pernafasan pesakit.

2. EKSTRAK MANJAKANI Ada bukti menunjukkan manjakani boleh membantu memulihkan tisu-tisu mukosal, mengurangkan masalah yang berkaitan dengan penipisan tepian vagina. Disebabkan keupayaan anti-radangnya, manjakani membantu dalam menyembuhkan tisu-tisu luaran yang telah rosak selepas melahirkan anak. Secara luaran ia boleh digunakan untuk mengurangkan kesan lebam dan luka-luka kecil. Ujian klinikal menunjukkan manjakani boleh merangsang tindakbalas seksual dan keintiman. Kandungan semulajadi yang dapat menambahkan ketegangan otot pada bahagian bawah vagina, membolehkan genggaman yang lebih kuat bagi kenikmatan intimasi yang lebih untuk kedua-dua pasangan. Kajian juga menunjukkan ekstrak manjakani mempunyai kandungan antiseptik semulajadi yang amat berkesan untuk menghapuskan bakteria, yis dan jangkitan kulat punca utama rasa gatal-gatal dan bau yang tidak menyenangkan di bahagian sulit. Tambahan dengan itu, bahan kandungannya juga membantu mengurangkan lelehan yang berlebihan, yang juga merupakan satu lagi punca bau yang tidak menyenangkan. Manjakani juga mengekalkan warna asal bahagian sulit. Ekstraknya mengandungi bahan antioksida unik yang amat berkesan dalam mengurangkan penghasilan melanin dan mengelakkan pewarnaan. (Jangkitan bakteria atau kulat yang kerap dan penggunaan sabun boleh mengakibatkan kulit halus menjadi gelap). Melambatkan proses penuaan sel, mencegah kencing manis dan lelah, pencegahan barah payudara dan rahim, membasmi kuman yang mengakibatkan bau yang tidak selesa pada faraj, merawat otot-otot dalam faraj, mengawal lendir dan lelehan faraj, mengecutkan semula tisu-tisu, menegang dan mencantikkan kulit, memberikan penglihatan yang jelas kerana ia dapat mengecutkan tisu-tisu mata, membantu menguatkan gigi dan tulang, mengekalkan kebersihan mulut, mengekal dan mengawal keseimbangan lembapan kulit, membantu merawat penyakit ulser, mempunyai serat makanan yang tinggi, vitamin, zat galian serta karbohidrat dan protein boleh membantu memberikan kesihatan yang baik.

3. EKSTRAK AKAR SERAPAT Akar Serapat (Tuberculata/Paramignya Polyneura) merupakan sejenis pokok yang tumbuh subur di kawasan tanah tinggi di Asia Tenggara. Wanita Melayu di Asia Tenggara menggunakannya bagi tujuan mempercepatkan pemulihan rahim dan saluran peranakan, menegangkan payudara dan otot-otot abdomen serta memperkuatkan dan menegangkan otot pelvic bagi mencegah kegelinciran (Prolaps) uterus (Keguguran) sejak berkurun-kurun dahulu. Ianya juga membantu merapatkan otot-otot faraj bagi tujuan memberikan kepuasan kepada kaum lelaki sewaktu mengadakan hubungan kelamin serta melancarkan aliran darah ke organ wanita untuk meningkatkan kadar oksigen bagi mengekalkan kesihatan fungsi organ dan mengatasi masalah kelesuan ketika haid. Akar serapat sangat berkesan untuk membina rahim, mengetatkan faraj, memperbaiki dan menegang tisu faraj. Membantu menegangkan payudara, menegangkan kulit (awet muda), menguatkan otot dan sendi, memulihkan luka/tenaga, membuang toksin dalam badan dan melancarkan peredaran darah.

4. EKSTRAK CEKUR ATAU KENCUR Digunakan selepas bersalin bagi mengecutkan rahim, bahan untuk jamu bagi senak perut, membuang angin, sakit sendi serta melancarkan haid. Ia juga digunakan untuk melegakan batuk, mengurangkan bengkak dan untuk merawat jerawat.

5. EKSTRAK KACIP FATIMAH Kacip Fatimah atau nama saintifiknya Labisia Pumilia dan Pathoina ialah herba yang biasa didapati di hutan belantara Nusantara. Namanya yang dikaitkan dengan wanita bangsawan sememangnya memberi maksud nama yang terselindung, iaitu kesihatan dan semangat wanita. Herba kacip fatimah boleh diamalkan perempuan bujang dan yang sudah berkahwin kerana khasiatnya dapat membekalkan tenaga kepada tubuh manusia.

Tiada kemudaratan malah pada yang masih perawan, jika diamalkan sejak awal lagi ia adalah salah satu usaha pada pemuliharaan dalaman tubuh badan baik dan cukup menyihatkan. Kacip Fatimah (Labisia Pumila). Kacip Fatimah juga dikenali sebagai Selusoh Fatimah, Rumput Fatimah, Akar Fatimah, Tadah Matahari, Bunga Belengkas Hutan dan pokok Pinggang (nama setempat). Di akhir-akhir ini telah dibuktikan dengan kajian-kajian oleh pihak universiti-universiti tempatan (UKM, UPM, USM dan UiTM) dimana ianya bermutu tinggi serta berkhasiat untuk digunakan dalam penjagaan kesihatan kaum wanita. Ianya banyak mengandungi Phyto-estrogen yang amat baik untuk menyelaraskan kitaran haid, mengurangkan symptom pra-haid (senggugut), meningkatkan kesihatan Sistem Reproduktif (kesuburan), serta meningkatkan estrogen (hormon wanita) bagi membantu mengatasi masalah Libido (Penurunan Daya Keinginan Seksual) serta mengetatkan otot-otot vagina.

 6. EKSTRAK HABBATUSSAWDA Nabi Muhammad S.A.W. bersabda: ‘Tetaplah kamu dengan habbatussawda kerana pasti di dalamnya terdapat sembuhan untuk setiap penyakit kecuali maut.’Habbatus Sauda membantu memperkuat metabolisma, pencernaan dan menurunkan tingkat kadar gula dalam darah. Tumbuh-tumbuhan ini juga berguna dalam pengobatan diabetes militus. Dalam masalah pencernaan, Habbatus Sauda membantu merangsang cairan empedu dan mendorong sirkulasi (darah), memperbaiki pencernaan dan telah digunakan untuk melawan cacing dna parasit pada saluran usus. Habbatus Sauda merupakan jamu yang unggul yang memiliki banyak manfaat terutama bila untuk pemeliharaan sistem kekebalan yang kuat dan sehat. Habbatus Sauda ini pun sangat berguna untuk mereka yang menderita asma dan gangguan saluran pernafasan, sistem kekebalan yang lemah dan yang terlalu dirangsang, gangguan ginjal atau liver, gangguan pencernaan dan perut, peredaran darah, alergi, demam dan jerawat.

 7. PREBIOTIK - GUM ARABIC ACACIA ATAU MANNA Surah Al-Baqarah ayat 57 mengatakan, “Dan Kami telah menaungi kamu dengan awan (dari panas matahari di padang pasir) dan Kami turunkan kepada kamu "Manna" dan "Salwa" (Burung Puyuh), (serta Kami berfirman): ", Makanlah dari makanan-makanan yang baik yang Kami telah kurniakan kepada kamu". Kaya dengan fiber diet boleh larut yang memudahkan sistem pencernaan. Membantu proses gastrointestinal badan. Mengandungi serat yang membantu mengurangkan gas dalam badan. Menggalakkan pembiakan bakteria sihat di dalam perut dan ia mencegah kanser kolon, sembelit dan cirit-birit. Membantu melawan penyakit kencing manis dan jantung. Memberi rasa kenyang yang berpanjangan *Prebiotik adalah makanan bukan dihadam yang hidup di dalam sistem penghadaman kita dan membantu bakteria baik membiak dan berkembang. Prebiotik membantu bakteria baik (probiotik) untuk terus sihat.

8. EKSTRAK HALBA Nabi Muhammad S.A.W. bersabda: “jika umatku tahu apa yang ada pada hulbah, mereka pasti membeli dan membayarnya dengan emas”. Antara khasiat hulbah membantu pengaliran haid dan berguna untuk menyembuhkan sakit perut (memulas).

9. EKSTRAK HALIA Ada Ayat Al-Quran yang menyatakan bahawa terdapat minuman yang dicampurkan dengan halia dan diberikan kepada kita di dalam syurga. Firman Allah (Q:76:17) Maksudnya: “Dan mereka dalam syurga itu, diberi minum sejenis minuman yang dicampurkanya dari halia.(zanjabil). Hal ini membuktikan bahawa halia mempunyai khasiat kepada manusia sama ada sebagai sumber makanan, minuman mahu pun perubatan. Bagi masyarakat Jepun, hirisan halia di makan di antara hidangan makanan. Halia di gunakan sebagai ubatan bagi merawat kembung perut serta sakit perut, membantu kepada penghadaman makanan, mengeluarkan angin dalam usus dan dapat menghilangkan bau mulut. Namun begitu jika di campurkan dengan sedikit gula dan air panas, jus halia dapat menghilangkan lendir dan kahak.

10.  SUSU KAMBING ASLI Meminum susu kambing adalah Sunnah Nabi Muhammad S.A.W. Diriwayatkan bahawa Baginda suka minum susu kambing. Baginda juga memelihara kambing. Sewaktu peristiwa Israk dan Mikraj, Baginda memilih susu kambing sebagai minuman. Rasulullah S.A.W. bersabda yang bermaksud “Kambing merupakan binatang yang penuh barokah yang ditinggalkan orang”. Nabi Isa A.S. juga memelihara kambing. Wujudnya Bani Israel atau bangsa Yahudi iaitu satu bangsa yang dikenali cerdik juga mengamalkan minum susu kambing sehingga hari ini. Susu berguna untuk kesihatan otak, mempertajamkan ingatan, membekalkan tenaga mental dan fizikal. Susu mengandungi tiga unsur semulajadi iaitu keju, lemak dan air yang amat diperlukan untuk pertumbuhan badan dan otak. Susu adalah makanan yang paling lengkap dan berkhasiat. Ia mengandungi enam kelas makanan yang amat diperlukan oleh tubuh iaitu karbohidrat, lemak, protein, semua jenis vitamin, mineral dan air. Ia berkhasiat untuk merawati kesihatan umum dan merupakan penawar kelupaan yang berkesan. Rasullullah S.A.W. menerangkan susu boleh menguatkan belakang, menambahi akal, memperbaiki penglihatan dan menghindari penyakit lupa. Susu yang terbaik untuk ketajaman minda ialah susu kambing. -

See more at: http://halalmalls.my/?li=18&p=susu_hawani#sthash.VaQBwHz6.dpuf

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih, kerana memberi komen yang menarik. Minta Tulis nama anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...