Jan 29, 2012

SARA 1MALAYSIA SYARAT DAN PULANGAN

SARA 1MALAYSIA SYARAT DAN PULANGANSkim Amanah Rakyat 1Malaysia (SARA 1Malaysia) yang dilancarkan pada 12 Jan 2012 akan memberi manfaat kepada 100,000 isi rumah berpendapatan kurang daripada RM3,000 sebulan dengan jaminan pulangan antara RM5,000 hingga RM13,000 selepas lima tahun. Syarat utama pendapatan bawah RM3000.

Jika anda guna duit sendiri anda akan dapat RM13,000 selepas 5 tahun. Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, ketika melancarkan skim itu semalam, berkata, pendapatan bulanan setiap pelabur SARA 1Malaysia adalah terjamin, iaitu RM134 sebulan bagi yang melabur menggunakan wang simpanan sendiri, manakala yang meminjam memperoleh RM50 sebulan selepas ditolak RM84 bayaran balik.

“Jika kita menggunakan pendapatan itu (daripada pelaburan) untuk membayar balik pinjaman, kita dapat RM50 setiap bulan dan RM5,000 lagi pada akhir lima tahun.

Skim khas itu mempunyai ciri kelainan menarik yang tidak pernah diwujudkan, iaitu satu produk pelaburan hibrid dalam unit amanah yang digabungkan dengan produk pinjaman yang mampu menjana aliran pendapatan tunai atau insentif bulanan secara konsisten.

SARA 1Malaysia diperkenal untuk menggalakkan penyertaan golongan berpendapatan rendah dalam tabungan dan pelaburan, selain membantu mereka menangani kesan kenaikan kos sara hidup.

Bank yang ambil bahagian, Maybank, CIMB, BSN dan RHB, anda boleh pergi salah satu bank ini mulai 30 Jan 2012 hingga habis dijual tahun ini, siapa cepat dia dapat

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih, kerana memberi komen yang menarik. Minta Tulis nama anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...