Dec 12, 2011

Dajjal Keluar Dari Rusia adalah palsu

Berita Dajjal keluar dari rusia yang kononnya ahli mateologi rusia telah merakam suara bunyi dentuman kuat. Mereka mengatakan ia suara dajjal. Kita umat islam jangan percaya berita macam itu, semuanya bohong dan palsu. Paling penting berita macam itu mudah di percaya, Umat Islam tanpa segan silu menyebar melalui blog, membuat copy dan paste berita palsu hingga menakutkan umat islam.

Agenda siapa sebenarnya,? bagi saya ini agenda musuh Islam juga, kita di suruh kaji alquran dan hadis sahih dan sumber berita Dajjal ada dalam hadis dan AlQuran,  kenapa mudah percaya berita dari Barat dan sumber yang di reka reka kepalsuan. Bunyi dan suara semua boleh buat dengan teknologi kini.

Kita Umat Islam kena kembali pada Quran, sila kaji alquran, ada jawapan tentang masalah ini. Paling utama kuatkan iman dan jangan tinggal ajaran Allah yang di suruh. Kenapa mudah percaya berita palsu. Ini satu propaganda untuk menakut islam, dan supaya kita hayal dengan berita dari mereka. Kita kena rujuk alquran dan hadis serta ulama. Paling penting kita kena solat dan banyak amal ibadat. Semua tanda kiamat kecil telah ada, kita kena banyak taubat dan tingkat amal soleh.

"Dan siapakah yang lebih zalim daripada orang yang mereka-reka perkara yang dusta terhadap Allah, atau orang yang berkata: "Telah diberi wahyu kepadaku", padahal tidak diberikan sesuatu wahyupunr kepadanya; dan orang yang berkata: "Aku akan menurunkan seperti apa yang diturunkan Allah". Dan (sungguh ngeri) sekiranya engkau melihat ketika orang-orang yang zalim itu dalam penderitaan "sakratul-maut" (ketika hendak putus nyawa), sedang malaikat-malaikat pula menghulurkan tangan mereka (memukul dan menyeksa orang-orang itu) sambil berkata (dengan menengking dan mengejek): "Keluarkanlah nyawa kamu (dari tubuh kamu sendiri); pada hari ini kamu dibalas dengan azab seksa yang menghina (kamu) sehina-hinanya, disebabkan apa yang telah kamu katakan terhadap Allah dengan tidak benar, dan kamu pula (menolak dengan) sombong takbur akan ayat-ayat keteranganNya".al quran 6: 93

HADIS MENGENAI DAJJAL

Rasulullah saw. Bersabda yang bermaksud:“Bersegeralah kamu semua untuk melakukan amalan-amalan yang baik sebelum datang tujuh perkara: Adakah kamu semua menunggu sehingga menjadi fakir yang melalaikan diri kamu semua, atau pun kekayaan yang menjadikan diri kamu curang, atau sakit yang membawa kebinasaan tubuh badan, atau tua yang menjadi nyanyuk, atau mati dengan tiba-tiba, atau pun kedatangan pengaruh dajjal yang ianya adalah seburuk buruk makhluk yang tidak dapat dilihat yang memang dinanti-nanti kedatangannya, ataupun datangnya hari qiamat pada hal hari qiamat itu adalah hari yang paling dahsyat bencananya serta pahit pula penderitaannya”

LAGI HADIS MENGENAI DAJJAL KLIK SINI

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih, kerana memberi komen yang menarik. Minta Tulis nama anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...