Nov 8, 2013

PANDUAN UBAHSUAI ATAU RENOVASI RUMAH

PANDUAN UBAHSUAI ATAU RENOVASI RUMAH
PANDUAN UBAHSUAI ATAU RENOVASI RUMAH. Ebook ini merupakan satu panduan yang akan beri panduan pada anda bagaimana anda boleh melakukan renovasi rumah dan memiliki sebuah rumah seperti yang anda idamkan.

Sekarang mari kita lihat sebahagian dari kandungan PANDUAN UBAHSUAI ATAU RENOVASI RUMAH  utama yang bakal anda perlolehi dari ebook ini :

  1. Anda bakal ketahui satu perkara yang perlu anda lakukan sebelum melakukan renovasi iaitu _________________ . Tanpa melakukannya dikhuatiri apa yang anda idamkan tidak akan menjadi kenyataan.
  2. Bagaimana bukan sahaja anda yang berpuashati dengan memiliki rumah impian anda malah isteri serta anak anda juga turut berpuashati dan gembira.
  3. 11 kriteria yang perlu anda ada atau tentukan dalam melakukan kerja-kerja renovasi rumah. Dengan 11 kriteria inilah yang menentukan renovasi rumah anda mencapai apa yang anda idamkan.
  4. Satu rahsia bagaimana untuk memastikan renovasi yang anda lakukan akan menghasilkan rumah impian yang mempunyai pengudaraan sihat. Tanpanya rumah anda terpaksa dipasang alat penyaman udara yang banyak.
  5. Bagaimana menjadikan rumah kecil anda kelihatan begitu luas dengan hanya mengurangkan penggunaan _____________ dalam rumah anda. Inilah teknik yang sangat menjimatkan anda.
  6. Bagaimana anda boleh mengurangkan kos renovasi dengan mengurangkan penggunaan pintu di rumah anda. Satu ‘trick’ yang cukup efektif tapi menjimatkan.
  7. 4 perkara utama yang perlu anda tahu bagaimana untuk melakukan bajet renovasi rumah anda. Tanpa bajet ini dikhuatiri renovasi rumah anda terbengkalai kerana tidak dapat membayar ‘kontraktor’ renovasi rumah anda.
  8. Bajet __________ merupakan bajet yang perlu anda sediakan. Tanpa bajet ini ditakuti kontraktor tidak akan menyiapkan kerja-kerja renovasinya.
  9. Satu contoh bajet renovasi rumah. Anda boleh gunakan contoh ini sebagai panduan renovasi rumah impian anda. Semuanya ada di dalamnya cuma anda perlu ikut kesesuaian rumah anda.
  10. Rahsia di manakah untuk diletakkan kedudukan ‘STOR’ bagi rumah anda. Stor sangat penting pada sesebuah rumah namun jika salah letak maka ianya tidak dapat digunakan sepenuhnya.
  11. Rahsia bagaimana renovasi rumah yang anda jalankan tidak mendatangkan kemarahan jiran-jiran anda. Dengan rahsia ini dapat melancarkan kerja-kerja renovasi rumah impian anda.
  12. Bagaimana anda boleh menguruskan perabut-perabut, peralatan-peralatan serta perhiasan-perhiasan rumah yang sedia ada kerana anda tidak boleh memenuhkan rumah anda dengan pelbagai barang yang akan mengecilkan ruang rumah anda.
  13. 6 perkara yang perlu anda lakukan semasa berlakunya kerja-kerja renovasi rumah anda. Ini bagi memastikan yang kehidupan seharian anda tidak terganggu walaupun sebahagian besar rumah anda mengalami renovasi.
  14. Bagaimana untuk mengelakkan dari disaman oleh Majlis Tempatan kerana melakukan renovasi tanpa kelulusan. Jika tidak ditangani rumah tak siap saman pula kena bayar.
  15. Ketahui apa sebenarnya yang diperlukan bagi mendapatkan kelulusan pihak Majlis Tempatan bagi kerja-kerja renovasi rumah anda. Anda perlu tahu untuk mengelakkan diri anda dari ditipu pihak perunding yang akan meminta pelbagai kos bayaran bagi kelulusan pihak Majlis.
  16. 10 perkara penting yang perlui anda ketahui kenapa anda perlu melantik perunding jika tidak kerja-kerja renovasi rumah anda bakal mengalami pelbagai masalah.
  17. 5 perkara yang perlu anda ketahui tentang fee perunding. Ini perkara yang wajib anda ketahui supaya ‘fee’ yang dikeluarkan sememangnya berbaloi.
  18. Contoh surat perlantikan dan sebutharga yang perlu anda berikan kepada pihak perunding. Dengan dokumen ini perunding tidak berani untuk melakukan apa-apa penipuan terhadap anda.
  19. Ketahui 6 perkara yang sering berlaku semasa kerja-kerja renovasi oleh KONTRAKTOR. Ketahui perkara ini bagi mengelakkan berulangnya perkara ini kepada anda.
  20. 7 Perkara yang perlu anda tahu bagaimana anda boleh melantik KONTRAKTOR yang berwibawa dan yang paling penting tidak membawa apa-apa masalah kepada anda.
  21. Bagaimana membayar KONTRAKTOR anda. Ketahui bahawa bayaran pendahuluan tidak harus melebihi ____ % dari kos renovasi. Ini bagi mengelakkan KONTRAKTOR lari sebelum menyiapkan kerja mereka.
  22. Bagaimana untuk mengelak diri anda dari dikenakan bayaran tambahan kerja renovasi rumah anda. Ini sering terjadi kepada orang lain yang terpaksa menambah bayaran setelah siap kerja renovasi rumah mereka.
  23. Bagaimana anda boleh menentukan kedudukan kipas, lampu serta pelbagai perkakasan elektrik rumah anda. Ini penting bagi mengelakkan kos-kos yang tinggi terhadapnya.
  24.  Dan banyak lagi…
Nah… inilah sebahagian dari apa yang bakal anda terima. Sememangnya berbaloi. Inilah satu-satunya ebook dalam bahasa Melayu yang menyediakan kandungan sebegini. Inilah satu-satunya panduan yang bakal memberi penyelesaian kepada RENOVASI RUMAH IDAMAN anda.

BACA SELANJUTNYA DI  PANDUAN UBAHSUAI ATAU RENOVASI RUMAH


No comments:

Post a Comment

Terima Kasih, kerana memberi komen yang menarik. Minta Tulis nama anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...