May 20, 2012

Datuk Fauzi Shaari Sertai PAS

Datuk Fauzi Shaari masuk pas 2012
Bekas pesara pegawai kanan polis, Datuk Fauzi Shaari akan menyertai PAS esok, satu nama besar pertama untuk mendaftar dengan pihak PAS yang telah memulakan kempen untuk merekrut angka penubuhan utama untuk membantu sehingga sokongan pengundi menjelang menjulang pemilihan.
Fauzi, yang pernah menjadi ketua siasatan jenayah, jawatan ketiga tertinggi dalam tenaga, dikhabarkan akan menyertai PAS sebulan lalu bersama-sama dengan bekas Bukit Aman komersial jenayah penyiasatan Ketua Datuk Ramli Yusoff dan menteri Kabinet ex-Umno, Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir .
Ramli dan Abdul Kadir, yang merupakan timbalan presiden Amanah, sebuah NGO yang diketuai oleh Tengku Razaleigh Hamzah, telah menafikan bahawa mereka telah menyertai PAS walaupun kedua mempunyai tanah Umno baru-baru ini selepas menuduh pihak yang masih berhadapan dengan politik wang.
Fauzi, yang bersara dari pasukan polis kira-kira dua tahun lalu, kekal di bawah radar.
Tetapi The Malaysian Insider telah belajar bahawa bekas Selangor dan Ketua Polis Sarawak rasmi akan menyertai parti itu dalam satu majlis malam esok di kampungnya Larut, Perak.
Organ parti Harakah juga melaporkan pagi ini bahawa anggota polis yang ex-top akan menyerahkan borang keahlian kepada presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam majlis "Grand Pengisytiharan" esok dengan Pakatan Rakyat (PR) pemimpin yang hadir.
"Ia adalah Datuk Fauzi Shaari tetapi saya tidak dapat mengesahkan jika dia telah dihantar dalam borang keahlian," PAS penyelidikan Ketua Dzulkefly Ahmad memberitahu The Malaysian Insider, sambil menambah bahawa timbalan presiden, Mohamad Sabu adalah perhubungan parti itu dengan yang berusia 61 tahun.
"Ini mesti menjadi Datuk Fauzi Shaari," kata satu lagi anggota polis bersara kanan, sambil menambah bahawa perkataan seorang anggota polis, terkenal kerana usaha beliau dalam naib busting, bersetuju untuk bertanding pilihan raya di bawah PAS telah mengedarkan untuk minggu sekarang.
The Malaysian Insider juga melaporkan bahawa PAS mahu Ramli dan Abdul Kadir untuk bertanding dalam pilihan raya umum yang mesti diadakan dalam tempoh setahun.
Ramli telah secara konsisten mendesak kerajaan Barisan Nasional (BN) untuk menubuhkan tribunal untuk menyiasat dakwaan-dakwaan penyalahgunaan kuasa terhadap Peguam Negara.
Pemimpin-pemimpin PAS yang bercakap kepada The Malaysian Insider yang mengesahkan bahawa "overtures" dan "jemputan" tidak rasmi telah dibuat kepada kedua-dua dari segi untuk menyertai PAS, tetapi tidak Abdul Kadir tidak Ramli telah membuat keputusan berhubung perkara itu.
Kuala Selangor MP Dzulkefly Ahmad berkata individu itu akan memberi penerangan terperinci tentang jenis jenayah yang dilakukan oleh kerajaan BN pada masa lalu.
"Mereka adalah dari sistem. Ini adalah orang-orang yang kini kritikal sistem, setelah sebelum ini penyokong. Setelah melihat kelemahan, mereka sanggup untuk keluar terbuka untuk demonize sistem yang sama, "katanya kepada The Malaysian Insider.
Abdul Kadir juga mengesahkan bahawa kedua-dua PAS dan PKR telah "cadang" bahawa beliau menyertai mana-mana pihak sebelum pemilihan kebangsaan, tetapi berkata bahawa dia "telah tidak membuat keputusan" untuk menyertai sebuah parti politik seperti yang belum.
Bekas ahli majlis tertinggi Umno itu berkata bahawa dia telah menghadiri satu PAS ceramah setakat sebagai penceramah jemputan, dan akan terus menghadiri ceramah Pakatan Rakyat (PR) dan program


Sumber asal dalam English - KLIK SINI

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih, kerana memberi komen yang menarik. Minta Tulis nama anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...