Nov 23, 2011

Dimana Semanggat Sukan Penonton Bola Indonesia

penonton bola indonesia yang ektrem

Malaysia menundukan Indonesia dalam perlawan akhir dengan penalti 4 - 3, atau 5 - 4 keseluruhan. Tapi yang menjadi malang dan sedih apabila rakyat Malaysia di ejek dan di hina , samada dalam padang atau luar padang. Apakah salah Malaysia sehingga di hina di boo sebegitu sekali. Soalan saya Dimana Semanggat Sukan Penonton Bola Indonesia. Pernahkah kerajaan Indonesia mendidik rakyat mereka erti sopan dan hormati tetamu serumpun, dan meningkatkan erti kesukanan dan tujuan sukan SEA di wujudkan.

Ketika nyayian negaraku di nyayikan penonton mereka menyorok kita dan membuat bising, apa salah kita, dimana semanggat kesukanan rakyat indonesia.. Sepatutnya mereka tahu adab menonton bola, jangan terlalu ektrem dan ini adalah sukan, kenapa nak timbul isu dan perbalahan dengan negara jiran. apa salah Malaysia. Kenapa nak timbul isu. Siapa dalangnya dalam soal ini?

Suatu pengajaran buat kita, jangan melakukan provokasi pada pasukan indonesia, bila datang ke Malaysia nanti. Kita sudah merdeka dan kita sudah berilmu dengan adab budaya Malaysia yang baik lembut. Jangan ikut rentak mereka, kita sudah waras dan bertamadun. Malaysia negara contoh. Kita ada fikiran. Ayuh penonton Malaysia, berprasangka baik pada teman teman kita. Ok 

2 comments:

  1. assalamualaikum,,, saya dari indonesia,,, ,, saya juga tak habis fikir dengan ulah/prilaku mereka ,, semoga allah selalu bersama mereka,membimbing menuju hidayahnya ,,, aamin

    INsyaAllah Ada jalan,,,
    BY : maher zain

    tak lupa saya mengucapkan wa'alaikum salam warohmatullahi wabarokatu,, salam hangat dari BONEX surabaya "indonesia"

    ReplyDelete
  2. Terima kasih penonton indonesia, terima kasih penonton dan pembaca MNG dari indonesia, moga kita berpadu dalm rumpun yang aman.

    terima kasih atas semanggat kesukanan ini

    ReplyDelete

Terima Kasih, kerana memberi komen yang menarik. Minta Tulis nama anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...